• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403061810864
  • خبرنگار : 50184

رئیس کل دادگستری استان:

سند تحول قضایی در کرمانشاه باید به دقت اجرا شود

سند تحول قضایی در کرمانشاه باید به دقت اجرا شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس کل دادگستری کرمانشاه اجرای دقیق سند تحول قضایی را به عنوان اولویت دستگاه قضایی استان عنوان کرد.

شهرام کرمی، امروز(۱۸ شهریور) در مراسم تکریم و معارفه رییس دادگستری و دادستان‌ اسلام آبادغرب، با تأکید بر ضرورت خدمت رسانی به مردم، اظهار کرد: شهرستان اسلام آباد غرب بعد از کرمانشاه دومین شهر بزرگ استان است و کار قضایی در این شهرستان با توجه به حساسیت بالای آن بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: کار در دستگاه قضایی با توجه به حجم بالای ورودی پرونده و شرایط خاصی که دارد، یکی از سخت‌ترین کارها است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اجرای دقیق سند تحول قضایی، خاطرنشان کرد: سند تحول و تعالی قوه قضاییه راهنمای کار و مهمترین معیار و شاخص جهت برآورد عملکرد مسئولان دستگاه قضایی است. 

وی با اشاره به برخی شاخص‌های سند تحول قضایی، کار و تلاش مستمر در راستای اجرای این سند را مهمترین اولویت دستگاه قضایی عنوان و اظهار کرد: ضرورت دارد مواردی از جمله تکریم ارباب رجوع، کاهش اطاله دادرسی یا رسیدگی به دعاوی مردم در کمترین زمان ممکن، جلوگیری از تشکیل پرونده در جرائم کم اهمیت، گسترش صلح و سازش و استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و... در اولویت برنامه‌های کاری رئیس دادگستری و دادستان جدید شهرستان اسلام آباد غرب باشد.

عالی ترین مقام قضایی استان ضمن اشاره به اصل تفکیک قوا در قانون اساسی، افزود: دستگاه قضایی در صدور رأی کاملاً مستقل است، ولی ضرورت دارد همواره با دستگاه‌های متولی امر اطلاعاتی، نظامی، انتظامی و... جهت پیشگیری و رفع مشکلات تعامل داشته باشد.

 در این مراسم یوسف جلیلیان و حسین خیری به ترتیب به عنوان رئیس دادگستری و دادستان جدید شهرستان اسلام آباد غرب معرفی و از زحمات قاسم نظری و سیدسجاد ملایری رئیس دادگستری و دادستان پیشین این شهرستان تقدیر شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha