• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403061810826
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

برخی مناطق شهر یاسوج مدرسه ندارد

برخی مناطق شهر یاسوج مدرسه ندارد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی مناطق شهر یاسوج مدرسه ندارد.

محمد جمالی امروز (۱۸ شهریور ماه) در نشست شورای آموزش و پرورش استان با موضوع بازگشایی مدارس، بیان کرد: یک ناهمگونی در توزیع و جانمایی مدارس شهر یاسوج داریم که سبب بروز مشکلاتی شده است. تلاش ما این است که سال تحصیلی جدید را بدون مشکلات معمول سال‌های گذشته آغاز کنیم.

وی اظهار کرد: ۳۰۱۸ مدرسه در این استان وجود دارد که مطابق پروژه مهر، ساماندهی انجام شده است و جای نگرانی برای آغاز سال تحصیلی وجود ندارد.

سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکنون هیچ همکار بدون ابلاغی نداریم، ضمن اینکه مانور بازگشایی در مناطق سیزده‌گانه از دیروز شروع شده و تحت نظارت کامل در حال انجام است.

جمالی ادامه داد: یکی از مشکلات معمول قبل از بازگشایی مدارس، نقل و انتقالات همکاران در داخل و خارج استان است که امسال این موضوع تا ۲۰ شهریور ماه به پایان خواهد رسید. تمام نقل و انتقالات با رعایت ضوابط انجام می‌شود و امکان ندارد هیچ نقل و انتقالی بدون رعایت ضوابط انجام شود.

وی بیان کرد: در شهرستان بویراحمد، بخصوص شهر یاسوج به‌دلیل مشکلات و تراکم موجود نیرو، مسیر ورود نقل و انتقالات به این شهرستان کاملاً مسدود بوده و ورودی آن تقریباً صفر است.

جمالی اظهار کرد: برای کیفیت‌بخشی به حوزه ورزشی مدارس، بیش از چهار میلیارد تومان تجهیزات و امکانات ورزشی در سراسر استان توزیع شد.

وی گفت: در بحث ثبت نام دانش‌آموزان شهرستان بهمئی رتبه اول و شهرستان باشت رتبه سیزدهم را دارد. همچنین آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ساماندهی نیروی انسانی در کشور، رتبه نهم و در تایید ابلاغ هم رتبه دهم را دارد.

جمالی با انتقاد از حضور نیافتن برخی مدیران دستگاه‌های عضو شورای آموزش و پرورش در این نشست، افزود: وقتی نماینده مقام معظم رهبری در استان در جلسه حاضر می‌شود، حتماً ضرورت دارد مدیران دیگر دستگاه‌ها هم مسئولیت‌پذیر باشند و در این نشست حضور فعال داشته باشند.

او با بیان این‌که در این نشست، مهمترین مسائل آموزش و پرورش بررسی و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود، اظهار کرد: مدیریت ارشد سازمان برنامه و بودجه استان باید در جلسه حضور داشته باشد، چون ما اکنون در این نشست می‌خواهیم به موضوع ارتقای وضعیت و کیفیت‌بخشی آموزش بپردازیم که رسیدن به این مهم حتماً نیازمند برگزاری کلاس‌های ویژه و فراتر از کلاس‌های تدریس معمول است که برای اجرای این برنامه نیازمند تخصیص اعتبار از منابعی خاص هستیم؛ اما به‌دلیل حضور نیافتن رئیس سازمان برنامه و بودجه در این نشست عملاً نمی توانیم مطرح کنیم.

سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکت‌ها و واحدهای اقتصادی دیگر استان‌ها نسبت به آموزش و پرورش، بیان کرد: شرکت نفت و پتروشیمی باید مسئولیت اجتماعی خود را ادا کنند، استان‌های دیگر بودجه‌های هنگفتی در این زمینه اختصاص می‌دهند، اما در این استان اینگونه نیست.

جمالی گفت: انتظار داریم در آستانه شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، دستگاه‌های خدمات‌رسان، بخصوص آب، برق و گاز همکاری کنند و اقدام به قطع انشعاب نکنند.

وی ادامه داد: برخی دانش‌آموزان ما تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و انتظار داریم در آغاز سال تحصیلی نسبت به حمایت از این دانش‌آموزان اقدام به‌موقع انجام شود.

سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به یکی از مشکلات پیش رو در آغاز سال تحصیلی، بیان کرد: وضعیت ترافیکی یاسوج معضلی است که سبب نارضایتی اولیا هم شده است، اما اکنون در این نشست مهم، با وجود دعوت از شهردار یاسوج، او حضور ندارد.

جمالی اظهار کرد: برای کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش استان اکنون به ۱۵میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم و انتظار داریم مسئولان استان نهایت همکاری را برای تامین اعتبار داشته باشند.

وی به موضوع لباس مدارس اشاره و اضافه کرد: هرچند لباس یک‌دست مدارس اجباری نیست، اما وجود آن می‌تواند نوعی فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از نمایش اختلاف طبقاتی فقیر و غنی در سطح مدارس باشد. در همین راستا، مصوبه‌ای با صنعت و معدن استان داشتیم که منجر به تولید ۹۰ هزار لباس مدرسه شد.

در این نشست، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این استان سال تحصیلی را با ۱۷۲ هزار دانش‌آموز آغاز می‌کند.

سیدجواد هاشمی ادامه داد: اقدامات خوبی در دولت سیزدهم در آموزش و پرورش این استان انجام شد و ۷۰۰ کلاس درس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شد. تا مهرماه امسال ۱۷۰ کلاس درس جدید دیگر تکمیل و تحویل داده می‌شود و آمار در دولت سیزدهم به ۸۷۰ کلاس خواهد رسید.

او بیان کرد: در دولت سیزدهم ۴۰۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش در این استان شدند. همچنین ۱۴۸ زمین ورزشی در مدارس استان تعریف شدند.

وی اظهار کرد: ۱۵ هزار و ۳۱۸ نفر عوامل اجرایی آموزش و پرورش هستند که تاکنون ۱۴ هزار و ۱۱۸ نفر ساماندهی شده‌اند و استان جایگاه نهم کشوری را به‌لحاظ ساماندهی نیروهای انسانی در این حوزه دارد.

هاشمی افزود: امسال هیج مدرسه بدون معلمی در استان نخواهیم داشت و اگر نواقصی هم باشد تا شروع کلاس‌ها در مهر ماه رفع می‌شود. همچنین تاکنون ۹۰۰ نفر برای سرویس مدارس ثبت نام کرده‌اند و امیدواریم امسال مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۱۷:۵۵

دقیقا ،مردی را می‌شناسم یا شیر مردی از طایفه تامرادیها برای کسب دانش فرزندانش اانها را در زمان سال ۵۷ تا ۲۵ کیلومتر در برف می آورده تا به مدرسه روستای دیگر برساند بعد پس اندازش را را خرج زدن مدرسه در روستای خودشان میکند،بگذارید همه بدانند جهان کهن.