• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403061810757
  • خبرنگار : 50294

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان:

‌هنر و فرهنگ به تقویت تفاهم و همدلی بین اقوام کمک می‌کنند

‌هنر و فرهنگ به تقویت تفاهم و همدلی بین اقوام کمک می‌کنند

ایسنا/کردستان رئیس سازمان مدیریت و برنامەریزی استان کردستان گفت: هنر و فرهنگ با ایجاد فرصت برای گفت‌وگو و تبادل نظر، به تقویت تفاهم و همدلی بین اقوام کمک می‌کنند.

اکبر محمدی امروز (۱۸شهریور) در مراسم اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر آئینی سنتی و آئین‌های نمایشی زیویه سقز با اشاره به غنای بی‌نظیر فرهنگ و هنر کردستان، این ظرفیت عظیم را یکی از سرمایه های این استان برای توسعه پایدار دانست.

وی در این جشنوارە کە با حضور ۱۶ گروه نمایشی از ۹ استان کشور و یک گروه از اقلیم کردستان عراق به مدت ۳ روز به میزبانی شهرستان سقز برگزار شد، گفت: برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، فرصتی است تا هنرمندان کردستانی بتوانند با هنرمندان سایر مناطق و کشورهای جهان ارتباط برقرار کنند و از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند که این امر علاوه بر ارتقای سطح کیفی هنر در استان، به معرفی هرچه بهتر فرهنگ و هنر کردستان در سطح ملی و بین‌المللی کمک خواهد کرد.

وی افزود: معتقدیم که سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ، سرمایه‌گذاری برای آینده است که در این راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، حمایت از رویدادهای فرهنگی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است و با حمایت از این رویدادها، علاوه بر تقویت روحیه نشاط و شادابی در جامعه، به غنای فرهنگی، توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال نیز کمک خواهیم کرد.

محمدی، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، از جمله احداث سالن های پلاتو، سینما و مجتمع‌های فرهنگی – هنری را از دیگر اهداف سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در جهت کمک به توسعه فرهنگی این استان برشمرد و بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا با توجه ویژه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر شهرستان، زیرساخت‌های فرهنگی و هنری مناسب را در آن شهرستان ایجاد تا علاوه بر کمک به غنای فرهنگ هر منطقه، از فرهنگ بومی و محلی استان نیز پاسداری نمائیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با بیان اینکه تنوع و تکثر ظرفیت‌های هنری در کردستان فرصت‌های بی‌نظیری برای توسعه گردشگری، فرهنگی و اقتصادی ایجاد کرده است، بر لزوم حمایت همه جانبه از هنرمندان و فعالان حوزه فرهنگ تأکید کرد و گفت: ساخت سریال‌های فاخر تاریخی از جمله سنجر خان، معرفی قهرمانان ملی به کشور و میزبانی از رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری از جمله برگزاری سالانه جشنواره تئاتر خیابانی در شهرستان مریوان و همچنین برگزاری جشنواره های مختلف معرفی محصولات کشاورزی شاخص استان، از جمله اقدامات مؤثر در حوزه‌های مختلف فرهنگی و ترویجی است که توانسته است در معرفی جاذبه های گردشگری و ظرفیت‌های بالقوه استان در بخش‌های مختلف به خوبی ایفای نقش نماید.

در پایان محمدی با تقدیر از فعالیت‌ها و خدمات کلیه هنرمندان استان کردستان، از هنرمندان به عنوان سفیران فرهنگی استان یاد کرد و افزود: امیدواریم با حمایت از هنرمندان و برنامه‌های فرهنگی و هنری زمینه لازم را برای معرفی فرهنگ و هنر غنی استان کردستان به کل کشور و حتی جهان ایجاد کنیم.

‌در پایان این مراسم از برگزیدگان دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر آئینی سنتی و آئین‌های نمایشی زیویه سقز با اهداء تندیس جشنواره و لوایح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha