• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403061810709
  • خبرنگار : 71505

رئیس شورای شهر تهران:

اسرائیل تاکنون ۸۰ هزار تُن بمب بر سر مردم غزه ریخته است

اسرائیل تاکنون ۸۰ هزار تُن بمب بر سر مردم غزه ریخته است

رئیس شورای شهر تهران با ابراز تأسف از استمرار جنایات رژیم صهیونیستی در قتل عام ملت مسلمان فلسطین، گفت: اسرائیل ۸۰ هزار تن بمب بر سر مردم غزه ریخته است.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در دویست شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با یادآوری رخدادهای مهم تقویم انقلاب اسلامی به جمعه خونین سال ۱۳۵۷ اشاره کرد و گفت: قیام ۱۷ شهریور نقطه ‌عطف تظاهرات سراسری مردم ایران علیه حکومت پهلوی بود که منجر به شهادت شمار زیادی از مردم شد؛ این حادثه به‌ عنوان یکی از وقایع مهم و تأثیرگذار انقلاب اسلامی بود که سبب تزلزل نظام سلطنتی شده و سر آغاز پیروزی نهضت انقلاب اسلامی بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای این روز افزود: در روز جمعه سیاه تعداد زیادی از مردم به خاک و خون غلتیدند ولی اعتراضات و تظاهرات ملت، پایان نگرفت بلکه با خلق این حماسه مردمی، قدرت و سرعت بیشتری یافت و چون آذرخشی بر تارک انقلاب درخشید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: ما هیچگاه دستهایی که به خون شهدا آغشته و بر دیوارهای شهر کوفته شده بود را فرا موش نخواهیم کرد و امیدواریم این نقش مقدس خون‌های پاک شهدا، بر قلب و روحمان نیز حک شود.

وی در ادامه با اشاره به سالروز وفات سید محمود طالقانی در ۱۹ شهریور سال ۱۳۵۸ مقام این روحانی شیعه، مفسر قرآن و اولین امام جمعه تهران را پاس داشت و در خصوص ابعاد مهم این شخصیت نواندیش دینی و فعال سیاسی و اجتماعی اهل ایران گفت: وی از شخصیت های برجسته و مبارز قبل از پیروزی انقلاب بود که در بین جوانان و دانشجویان جایگاه خاصی داشت.

چمران همچنین فرارسیدن پنجم ربیع الاول، سالروز وفات حضرت سکینه (سلام الله علیها) دختر امام حسین (علیه السلام) را به همه دلدادگان و شیعیانان تسلیت گفت.

چمران در جریان سخنرانی خود در صحن علنی شورای شهر، کسب مدال های رنگارنگ ورزشکاران کاروان پارالمپیکی جمهوری اسلامی در آوردگاه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به ملت ایران تبریک گفت و برای کسب نشان‌های هرچه بیشتر ورزشکاران مان و موفقیت های روز افزون کاروان ایران در این عرصه آرزوی موفقیت کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین پنجمین قهرمانی متوالی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در جهان با کسب چهار مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز را تبریک گفت و کسب چنین عناوینی را برای تیم کشتی آزادکار ایران نیز آرزو کرد.

وی با ابراز تأسف از استمرار جنایات رژیم صهیونیستی در قتل عام ملت مسلمان فلسطین گفت: امروز ۲۳۸ امین روز جنگ غزه است و حاصل جنایات اسرائیل در این مدت ۴۱ هزار شهید و۹۲ هزار مجروح است مضافاً بر اینکه بر اساس اعلام یونیسف تعداد زیادی کودکان در شرایط اسفبار تغذیه‌ای و بهداشتی قرار دارند و هرچه زودتر می بایست به یاری آنها شتافت.

چمران ادامه داد: در این مدت، اسرائیل ۸۰ هزار تن انواع بمب در این منطقه کوچک غزه که برابر با نصف شهر تهران است بر سر مردم فرود آورده، بطوریکه برابر هر یک شهروند فلسطینی ۳۶ کیلوگرم مواد منفجره به کار برده است؛ نمونه این چنین جنایت بزرگ در تاریخ حتی در جنگ ویتنام وجود ندارد.

وی این میزان بمباران در یک فضا و مساحت کوچک را جنایت بزرگ بشری برشمرد و اذعان کرد: گرچه برخی ملت ها در کشورهایی که دولت آنها متخاصم وحامی جنایات اسرائیل است چشمشان در مقابل چنین جنایت دهشتناکی باز شده و واکنش های مختلفی در برابر این تجاوزات داشتند؛ اما دولت های حامی این رژیم در برابر این اعتراضات بی اعتنا هستند و حمایت خود را در برابر اسرائیل ادامه می دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان تاکید کرد: جهان می داند که کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس،آلمان، فرانسه و برخی دیگر در حمایتشان از اسرائیل بمب و سلاح به سرزمین های اشغالی ارسال می کنند، از این رو همه آنها در این جنایات بزرگ شریک هستند و دست این دولتمردان به تک تک خون شهدای مظلوم فلسطین آلوده است؛ امیدواریم هرچه زودتر شاهد سقوط این گروه آدمکش و نابودی آثار آنها از جهان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha