• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403061810677
  • خبرنگار : 50163

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان:

فعالیت‌های هلال‌ احمر باید براساس برنامه هفتم توسعه ارزیابی شود

فعالیت‌های هلال‌ احمر باید براساس برنامه هفتم توسعه ارزیابی شود

ایسنا/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: باید براساس برنامه توسعه هفتم، شاخص‌های فعالیت‌ها را ارزیابی و بر آنها نظارت کنیم.

حکمت‌الله هاشمی امروز (یکشنبه، ۱۸ شهریور ماه) در جلسه شورای مدیران هلال‌ احمر با اشاره به اینکه انتخابات مجامع جمعیت هلال ‌احمر استان زنجان به دور از مشکل برگزار شد و نفرات مشخص شدند و برگزاری این برنامه با کار گروهی و تیمی‌ به خوبی محقق شد، بیان کرد: نفرات انتخاب‌شده وظیفه شرعی دارند و باید در راستای اهداف جمعیت هلال‌ احمر تلاش و برنامه‌ریزی کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید قدم‌های خیر برای اهداف جمعیت هلال‌ احمر برداریم، ادامه داد: دو سال متوالی درمانگاه جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان در مسیر نجف به کربلا برای ارائه خدمات درمانی به زوار مستقر و نسبت به ارائه خدمات درمانی اقدام می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با یادآوری اینکه هر ارگان و سازمانی که چشم‌انداز و برنامه دارد، موفق است و می‌تواند داشته‌های خود را حفظ کند و غنی‌سازی داشته باشد، گفت: هلال‌ احمر ضمن اینکه از نظام و حاکمیت تبعیت می‌کند، جایگاه مستقلی دارد که مجلس شورای اسلامی در اساس‌نامه این مسئولیت و جایگاه را تایید کرده و هر جایی که قرار است هلال‌ احمر پاسخگو باشد با توجه به این اساسنامه‌ها پاسخگو خواهد بود.

وی با توضیح اینکه تلاش کردیم در هلال‌ احمر استان زنجان تعادل ایجاد کنیم و موفق نیز عمل شده است، اظهار کرد: در شش‌ماه دوم سال باید براساس برنامه توسعه هفتم، شاخص‌های فعالیت‌ها را ارزیابی و بر آنها نظارت کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه باید معاونان به شرح وظایف خود عمل کنند و در کنار این شرح وظایف باید برنامه‌ریزی و نگاه استانی و رویکرد سیستمی‌ داشته باشند، ادامه داد: در نیمه دوم سال انتظار داریم برنامه‌های توسعه و برنامه‌های ذاتی را در اولویت قرار دهیم و در حوزه امداد و نجات برنامه و سند چشم‌انداز، مخاطرات دقیق را باید تدوین کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با توضیح اینکه هلال‌ احمر در همه حوزه‌های حاکمیت در بعد فرهنگی، اجتماعی، سلامت، اقتصادی و بعضاً در حوزه‌های سیاسی نقش مهمی دارد، بیان کرد: به‌واسطه حضور ۵۰۰۰ جوان هلال‌ احمر در مشهد در قالب طرح ملی قدم به قدم در مسیر بهشت و ارائه خدمات ویلچررانی کار زمین‌مانده انجام می‌شود. همچنین امدادرسانی امدادگران در حوادث جاده‌ای موجب کاهش هزینه درمان جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید بانک اطلاعاتی قوی در پاسخگویی به حوادث داشته باشیم، اظهار کرد: باید مخاطرات طبیعی اعم از سیل و زلزله را بررسی و کانون‌های اصلی این حوادث، آسیب‌ها و طراحی مسیرها انجام شود.

او گفت: گردهمایی‌ها و نشست‌ها باید برنامه‌ریزی‌شده و با هدف باشد. همچنین مجمع خیرین نیز تشکیل و از ظرفیت آنها در فعالیت‌های عام‌النفعه استفاده شود.

وی بر لزوم فعال شدن کانون‌های حوزه جوانان تاکید کرد و ادامه داد: باید از ظرفیت جوانان، دانشجویان و مربیان از طریق خانه‌های هلال در نوشتن پروپوزال و ارائه طرح در حوزه‌های تغییرات اقلیمی، امدادی و ... استفاده شود تا از اعتبارات بودجه‌ای فدراسیون بین‌المللی بهره‌مند شویم.

هاشمی افزود: کانون‌های حوزه جوانان ظرفیت علمی عظیمی محسوب می‌شوند و امروزه رسالت سازمانی در حوزه حمایت از سلامت روحی و جسمی است و باید با جوانان ارتباط قوی برقرار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha