• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403061810628
  • منبع : نمایندگی سمنان

بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز در محدوده تردد یوزپلنگ آسیایی

بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز در محدوده تردد یوزپلنگ آسیایی

ایسنا/سمنان علی‌رغم اعلام چند باره مسئولان و دوستداران حیات وحش در تعطیلات دهه پایانی ماه صفر بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز در محور میامی-سبزوار و بالعکس و در محدوده تردد یوزپلنگ آسیایی رخ داده است.

احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان امروز شنبه ۱۸ شهریورماه از ثبت بیش از یک میلیون تردد بین استانی وسایل نقلیه در محورهای ارتباطی این استان در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۶ شهریورماه خبر داد و اظهار کرد: این میزان تردد بین استانی در ایام پایانی ماه صفر در محورهای این استان ثبت شده است.

وی از جمعه گذشته ۱۶ شهریورماه به عنوان پرترددترین روز این یک هفته نام برد و افزود: محور گرمسار - آرادان پرترددترین محور استان سمنان در این یک هفته بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خاطرنشان کرد: پرترددترین روز در مسیر بزرگراهی امام رضا (ع) به سمت مشهد در حوزه استان سمنان روز دوشنبه ۱۲ شهریور ماه با متوسط تردد ساعتی حدود ۲.۵ برابر روزهای عادی سال بوده است.

وی افزود: همچنین پرترددترین روز در مسیر بزرگراهی امام رضا (ع) به سمت تهران طی این بازه زمانی در حوزه استان سمنان روز جمعه ۱۶ شهریور ماه با متوسط تردد ساعتی بیش از سه برابر روزهای عادی سال گزارش شده است.

وی با بیان اینکه متوسط تردد ساعتی در محورهای ورودی استان در دوره پیک سفر ۲۹۵۰ تردد بوده است، ادامه داد: میانگین ترددها در این بازه زمانی در حدود ۱.۵ برابر میانگین ترددهای پنج ماهه ابتدای امسال بوده است.

وی با اشاره به آمار تخلفات رانندگان در این ایام گفت: خودروهای سه استان تهران مازندران و خراسان شمالی بیشترین تخلفات ثبت شده را داشته‌اند.

منصور کیایی به آمار تخلفات جاده‌ای ثبت شده خودروهای غیر بومی استان سمنان توسط سامانه‌های هوشمند جاده‌ای استان اشاره و اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد تخلفات به تنهایی مربوط به پلاک خودروهای سه استان تهران مازندران و خراسان شمالی بوده و خودروهای با پلاک استان تهران با سهم ۳۵ درصدی بیشترین تخلفات را داشته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اضافه کرد: خودروهای با پلاک استان مازندران با ۲۵ درصد و خودروهای با پلاک استان خراسان شمالی نیز با ۱۲ درصد بعد از رانندگان تهرانی به ترتیب بیشترین تخلفات ثبت‌شده را در این بازه زمانی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز در محور میامی-سبزوار و بالعکس رخ داده اظهار کرد: این محور در محدوده تردد یوزپلنگ آسیایی قرار داشته و سرعت مجاز در آن ۹۰ کیلومتر بر ساعت تعیین شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان  از سمنان به عنوان استان بین‌الحرمین ایران اسلامی نام برد و گفت: قرار گرفتن استان بین دو استان قم و خراسان رضوی از یک سو و وجود بخشی از کریدور مهم شمال -جنوب در استان سبب شده که محورهای استان سمنان در دوره‌های مختلف و از جمله در دوران پیک سفرها از شلوغ‌ترین راه‌های کشور باشند.

وی با اشاره به تردد میلیونی زوار حرم رضوی از جاده‌های استان گفت: بیش از ۶۵۰ کیلومتر از محور پرتردد تهران-سمنان-مشهد در استان سمنان واقع شده است و بر اساس آمار سالانه افزون بر ۲۰ میلیون زائر از محورهای این استان تردد می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha