• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061810511
  • خبرنگار : 71610

ورود جنگ غزه به دوازدهمین ماه در سایه تداوم حملات و کشتار فلسطینی‌ها

ورود جنگ غزه به دوازدهمین ماه در سایه تداوم حملات و کشتار فلسطینی‌ها

جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه درحالی وارد دوازدهمین ماه خود شده است که هیچ چشم‌انداز و نشانه‌ای از کاهش شدت بمباران و حملات خونین رژیم اشغالگر یا احتمال آتش‌بس و آزادی اسرا دیده نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، بمب افکن‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (یکشنبه) برای سیصد و سی و هشتمین روز متوالی به بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه داده و در تازه‌ترین جنایات خود حملاتی را به شمال و غرب اردوگاه «النصیرت» در مرکز نوار غزه انجام دادند.

طبق گزارش شبکه الاقصی، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی حملاتی را به محله‌های شرق شهر «دیر البلح» در مرکز نوار غزه انجام داد.

جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر نیز شمال منطقه برج‌های «زاید» در شمال نوار غزه را بمباران کردند.

قطع عضو کودک فلسطینی در حمله به النصیرات

شهر غزه نیز در سیصد و سی و هشتمین روز جنگ از حملات در امان نبوده و جنگنده‌های اشغالگران محله «الزیتون» در جنوب شرق این شهر را هدف حملات خود قرار دادند.

پنج  فلسطینی نیز سحرگاه روز یکشنبه پس از بمباران خانه‌ای در اردوگاه آوارگان «جبالیا» در شمال نوار غزه به شهادت رسیدند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که این پنج شهید از یک خانواده بودند و پیکرهای آنها به بیمارستان «کمال عدوان» منتقل شد.

ادامه حملات به نیروهای امدادی

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از حمله به نیروهای امدادی ابایی ندارد و در همین راستا، سازمان دفاع مدنی فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که «محمد عبد الحی مرسی» رئیس این سازمان در شمال نوار غزه در نتیجه بمباران خانه‌اش در منطقه «العلمی» واقع در جبالیا به شهادت رسید.

این سازمان همچنین اعلام کرد که از ابتدای جنگ تا کنون ۸۳ تن از نیروهای سازمان دفاع مدنی غزه در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

سازمان دفاع شهری غزه همچنین از زخمی شدن بش از ۱۰۰ تن از نیروهایش طی مدت مذکور خبر داد.

تعطیلی همه مدارس آنروا در نوار غزه

همزمان آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که بیش از نیمی از زیرساخت‌های خود در نوار غزه، از جمله مدارس، در حملات اخیر رژیم صهیونیستی بمباران شده و بسیاری از این مدارس که به عنوان پناهگاه آوارگان استفاده می‌شدند، به طور کامل ویران شده‌اند.

وضعیت مدارس آنروا در نوار غزه

طبق اعلام این آژانس، این وضعیت باعث تعطیلی تمامی مدارس آنروا در غزه شده و بیش از ۶۲۰ هزار دانش‌آموز از آموزش محروم شده‌اند.

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی رزمندگان مقاومت نیز درحال مقابله با آنها در یک نبرد زمینی هستند.

در همین راستا منابع رسانه‌ای اعلام کردند که در پی حمله مقاومت به محل استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی در گذرگاه «کرم ابو سالم» آژیرهای خطر در این منطقه به صدا درآمده است.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

با گذشت ۳۳۸ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند و با تغییر روش‌های مبارزه خود، کمین‌های پیچیده و جنگ چریکی علاوه بر وارد کردن دشمن به یک جنگ فرسایشی، ارتش رژیم اشغالگر را سردرگم کرده‌اند.

همزمان با تداوم جنگ، جنبش حماس و رژیم صهیونیستی طی چند ماه اخیر مذاکرات غیر مستقیمی را با میانجیگری آمریکا، قطر و مصر در دوحه و قاهره برگزار کردند اما این تلاش‌ها به دلیل مانع تراشی‌های نتانیاهو به سرانجام نرسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۱۳:۲۹

بزن ضربتی، ضربتی نوش کن!