• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403061810509
  • خبرنگار : 71129

تجمع هزاران نفری حامیان فلسطین در شهرهای اروپایی

تجمع هزاران نفری حامیان فلسطین در شهرهای اروپایی

ده‌ها هزار نفر از حامیان فلسطین در مرکز لندن دست به اعتراض علیه حملات پی در پی رژیم صهیونیستی در نوار غزه زدند.

به گزارش ایسنا، برگزار کنندگان این راهپیمایی یکسری سخنرانی‌هایی را در آغاز این تجمع داشتند و سپس به سمت غرب لندن و سفارت رژیم صهیونیستی در جنوب کنزینگتون رفتند.

در میان تجمع کنندگان داوطلبانی با جلیقه‌های سبزرنگ، پرچم فلسطین و بنرهایی به دست داشتند و از لندن خواستند تا تحریم تسلیحاتی کاملی را علیه رژیم صهیونیستی وضع کند و از ارتش این رژیم هم خواستند تابه جنگ در غزه پایان دهد.

به نقل از پایگاه خبری میدل ایست آی، «اقبال محمد» یکی از نمایندگان مستقل که در ژوئیه انتخاب شد و از حامیان فلسطین است، در جریان شرکت در این راهپیمایی گفت، تصمیم انگلیس در لغو مجوز ۳۰ قرارداد از ۳۵۰ قرارداد تسلیحاتی با رژیم صهیونیستی و تصمیم در برقراری مجدد کمک مالی به آنروا همانند «قطره‌ای در اقیانوس است.»

تجمع هزاران نفری حامیان فلسطین در شهرهای اروپایی
راهپیمایی حامیان فلسطین در لندن

وی ادامه داد: «من یکی از اعضای پارلمان هستم اما این قطره‌ای در اقیانوس است و ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم. این تصمیم از سوی وزارت خارجه انگلیس نشان داد که ارزیابی‌های حقوقی ما هم نگرانند که شاید تسلیحات انگلیسی در نقض حقوق بشر در غزه مورد استفاده قرار بگیرند.»

راهپیمایی روز شنبه هجدهمین راهپیمایی ملی برای فلسطین از آغاز جنگ در غزه است.

تجمع هزاران نفری حامیان فلسطین در شهرهای اروپایی
تجمع حامیان فلسطین در لندن

برگزار کنندگان این تجمع شامل ائتلافی از نهادهایی مانند «کارزار همبستگی فلسطین»، «دوستان الاقصی»، «انجمن مسلمانان انگلیس»، «ائتلاف توقف جنگ» و «اجلاس فلسطین در انگلیس» هستند.

پلیس با موانع فلزی و استقرار نیرو در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی را برقرار کرده بود.

در ژنو، سوئیس نیز جمعیت کثیری در حمایت از فلسطین و در اعتراض به حملات بی رحمانه رژیم صهیونیستی دست به راهپیمایی زدند.

حامیان فلسطین پیش از آنکه به سمت دفتر کمیسیونر عالی حقو بشر سازمان ملل رهسپار شوند، در میدانی در نزدیکی دفتر پست ژنو تجمع کردند.

معترضان پرچم فلسطین را به دست داشتند و بابت حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری و همچنین تلفات غیرنظامیان و کودکان خشمگین بودند.

آنها شعارهایی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا سرمی‌دادند و خواستار آتش بس فوری و پایان «نسل کشی» در غزه شدند.

راهپیمایی دیگری هم در برلین، آلمان در حمایت از فلسطین برگزار شد و صدها نفر در ایستگاه مترو «Platz der Luftbrücke» در همبستگی با فلسطین تجمع و علیه حملات رژیم صهیونیستی در غزه اعتراض کردند.

تجمع هزاران نفری حامیان فلسطین در شهرهای اروپایی
راهپیمایی حامیان فلسطین در برلین

معترضان با حمل علائم و بنرهایی اعتراض خود را به رژیم صهیونیستی نشان دادند و از فلسطین حمایت کردند. آنها بنرهایی در دست داشتند که رویشان نوشته شده بود «یک نسل کشی، دیگری را توجیه نمی‌کند»، «از بین بردن خیابان‌ها به معنی حفاظت نیست»، «آلمان دیگر به رژیم فاشیست نتانیاهو سلاح نده» و «سکوت آلمان به معنای تبانی است».

آنها همچنین شعارهایی چون «به قتل و جنگ پایان دهید»، «فلسطین آزاد باید گردد»، «دست از سر فلسطین بردارید»، «صهیونیسم یک جرم است» و «نسل کشی را متوقف کنید» سردادند.

پلیس برلین با اقدامات امنیتی شدید دستکم ۵ حامی فلسطین را دستگیر کرد.

همچنین راهپیمایی‌های دیگری در حمایت از فلسطین و اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در پاریس، استکهلم، میلان، لاهه، زوریخ، منچستر، اودنس و آرهوس در دانمارک و همچنین پایتخت این کشور کپنهاگ برگزار شد.

تجمع هزاران نفری حامیان فلسطین در شهرهای اروپایی
راهپیمایی حمایت از فلسطین در شهرهای اروپایی

 در این راهپیمایی‌ها، شرکت کنندگان خواستار توقف جنگ و ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شدند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها پرچم فلسطین در دست داشتند و جرایم ارتکابی از سوی اسرائیل اشغالگر علیه مردم فلسطین را محکوم کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار پایان استانداردهای دوگانه و ضرورت تحت پیگرد قرار دادن این رژیم اشغالگر بابت قتل عامل مردم فلسطین به ویژه کودکان شده و نسل کشی در نوار غزه را محکوم کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha