• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403061810442
  • خبرنگار : 71431

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خبر داد:

اجرای مرحله جدید پویش شهرآماده در پایتخت/ برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش ایمنی به نیم میلیون نفر

اجرای مرحله جدید پویش شهرآماده در پایتخت/ برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش ایمنی به نیم میلیون نفر

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از اجرای مرحله جدید پویش آموزش همگانی شهر آماده با شعار هر خانواده یک شهروند آموزش دیده خبر داد.

علی نصیری در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات اجرای مرحله جدید پویش شهر آماده گفت: تاکید مدیریت بحران همواره بر اتخاذ رویکردهای پیشگیرانه در برابر بحران‌ها و حوادث بوده است و در همین راستا نیز آموزش یکی از محورهای مهم در پیشگیری محسوب می‌شود. پویش شهر آماده نیز در همین راستا به اجرا در آمده و هدف از آن ارائه آموزش‌های رایگان به اقشار مختلف جامعه است.

وی با بیان اینکه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همواره به آموزش توجه ویژه‌ای دارد، گفـت: در همین راستا نیز بارها از مسئولان دولتی خواسته‌ایم که بودجه حوزه پیشگیری را ارتقا دهند، البته ما خودمان را محدود به اعتبارات نکردیم و تاکنون این سازمان طرح‌های مختلفی را از طریق گروه‌های دوام و ... برای آموزش ایمنی و اصول پیشگیری به مردم ارائه کرده است که یکی از آنها نیزهمین پویش شهرآماده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره اینکه چه مواردی در این پویش به مردم آموزش داده می‌شود، گفـت: این آموزش‌ها رایگان بوده و شامل مواردی چون آموزش کمک‌های اولیه، آموزش اطفاء حریق، آموزش مواجهه با حوادث و بحران‌ها و ... است.

نصیری درباره اینکه مردم چگونه می‌توانند از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند، گفـت: مردم با مراجعه به سرای محلات، پایگاه‌های مدیریت بحران، ایستگاه‌های آتش نشانی و همچنین دفاتر جمعیت هلال احمر می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و حضور در دوره‌های آموزشی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این پویش به صورت مشترک میان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، جمعیت هلال احمر و اداره کل آموزش شهروندی شهر تهران برگزار می‌شود، گفت: در سال گذشته ۳۵۰ هزار نفر در دوره‌های آموزشی شهر آماده شرکت کردند و امسال نیز برآورد ما این است که نیم میلیون نفر در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین اعلام آمادگی کرد که سرفصل‌ها و محورهای این دوره‌های آموزشی از سوی این سازمان به شهرهای دیگر نیز ارائه شود و گفت: البته ما در ارائه سرفصل‌ها شرایط و مخاطرات بومی و اقلیمی تهران را مدنظر قرار دادیم و تلاش کردیم که آموزش‌های ما متناسب با این مخاطرات باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha