• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403061810399
  • منبع : خبرگزاری‌ها

اسلام هراسی در فرانسه به سبک ترس از پرچم عزای سیدالشهدا

اسلام هراسی در فرانسه به سبک ترس از پرچم عزای سیدالشهدا

کشور فرانسه در تازه‌ترین اقدام خود علیه مسلمانان و عقاید آنها در مسابقات پارالمپیک صادق بیت‌سیاح، ملی‌پوش پرتاب نیزه ایران را که در جریان رقابت‌های پارالمپیک مدال طلا گرفته بود را به دلیل نشان دادن پرچم عزای سیدالشهدا دیسکالیفه کرده و مدال طلای وی را به نماینده هند اهدا کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از دفاع‌پرس، فرانسه به عنوان کشور مهد آزادی تمدن‌ها که در همه عرصه‌های ورزشی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خود را برتر از دیگر کشورها می‌داند و همواره در تنش‌ها و درگیری‌های کشورهای دیگر به طور مستقیم و غیر مستقیم دخالت می‌کند و سردمداران و سیاستمداران این کشور همیشه با بیانیه‌ها و سخنرانی‌هایشان فرانسه را کشوری آزاد می‌دانند و بقیه کشورها علی الخصوص کشورهای مسلمان و ایران را نقد می‌کنند و به این مسئله می‌پردازند که در ایران آزادی بیان و عقیده وجود ندارد.

اما اظهارات مسلمانان در فرانسه نشان می‌‎دهد که اسلام هراسی در این کشور همچنان در حال افزایش است، فرانسه در بین کشورهای اروپایی بیشترین جمعیت مسلمان را دارد با این حال بیشترین رفتار تبعیض‌آمیز و توهین به مقدسات مسلمانان نیز در فرانسه صورت می‌گیرد.

گزارش‌ها نشان می‌‎دهند که مسلمانان در فرانسه از مورد تبعیض‌ترین جمعیت‌ها در این کشور هستند و با نگرش‌های متعدد و غلط نسبت به اسلام نیز دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

جالب ماجرا اینجاست که ادعای مطلق بودن آزادی بیان آنها نادرست است، و این نادرستی با قوانینی که تصویب کرده‌اند مانند قانون منع حجاب یا منع روزه در کشورشان و دیگر قوانین تبعیض آمیز کاملا واضح و مشخص است.

البته که اسلام‌هراسی در اروپا چیز جدیدی نیست؛ در انگلیس نیز، اسلام هراسی به یک امر عادی تبدیل شده است؛ اما سابقه کشور فرانسه در این مقوله بیشتر از کشورهای دیگر است.

فرانسه اسلام هراسی را به حدی آشکار بیان می‌کند که حتی از نمادهای مسلمانان و ائمه نیز ترس دارد در المپیک اخیر هم با منع زنان مسلمان خود از مسابقه دادن به دلیل داشتن حجاب این حد از کوچکی و حقارت خود در قبال اسلام را در دیدگان بین المللی به نمایش گذاشت؛ و در تازه‌ترین اقدام خود علیه مسلمانان و عقاید آنها در مسابقات پارالمپیک صادق بیت‌سیاح، ملی‌پوش پرتاب نیزه ایران را که در جریان رقابت‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴، با رکورد ۴۷.۶۴ متر موفق به شکستن رکورد پارالمپیک و کسب مدال طلا شد، به دلیل نشان دادن پرچم عزای سیدالشهدا دیسکالیفه کرده و مدال طلای وی را به نماینده هند اهدا کردند.

آنها این اقدام ورزشکار ایرانی را ضد قانون پارالمپیک اعلام کرده‌اند در حالی که در تاریخ المپیک و پارالمپیک‌های متعدد در کشورهای دیگر در خیلی از موارد شاهد این موضوع بوده‌ایم که ورزشکاران از نمادهای اسلامی و غیر اسلامی مختلف استفاده کرده‌اند و مشکلی هم پیش نیامده است.

این جریان و رفتار نشان دهنده این مطلب است که پس از دهه‌ها استعمار و محو فرهنگ، اکنون و در سال‌های اخیر اسلام‌هراسی در فرانسه به نقطه اوج رسیده و افزایش جنایات نفرت‌محور و اسلام هراسی را به همراه داشته است و این نفرت تا جایی پیش رفته که در مسابقات ورزشی بین المللی که مامن صلح و دوستی و رقابت سالم در سطح دنیا است به این شکل نشان داده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha