• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403061810285
  • خبرنگار : 50187

دادستان کرمان:

باند ارتشاء و تبانی کارشناسی مجازی گمرکات کرمان متلاشی شد

باند ارتشاء و تبانی کارشناسی مجازی گمرکات کرمان متلاشی شد

ایسنا/کرمان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از دستگیری ١٠ نفر از کارشناسان مجازی گمرکات کرمان به اتهام ارتشاء و مشارکت در قاچاق کالا خبر داد.

مهدی بخشی صبح امروز ۱۸ شهریور ماه در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: به دنبال گزارش مراجع نظارتی مبنی بر وجود شبکه ارتشاء در کارشناسی مجازی گمرکات کرمان، با کار اطلاعاتی شبانه‌روزی در راستای مبارزه با قاچاق کالا، تعداد ١٠ نفر از کارشناسان مجازی اداره مذکور به صورت شبکه‌ای و سازمان‌یافته با همکاران خود و افرادی تحت عنوان ترخیص‌کار، کارچاق‌کن و صاحب کالا در استان‌های دیگر در ارتباط و به اتهام ارتشاء، معاونت در ارتشاء و مشارکت در قاچاق کالای گمرکی به صورت سازمان‌یافته دستگیر شدند.

وی افزود: متهمان به دلیل مواردی چون کم‌اظهاری در ارزش با فاکتورهای غیر واقعی، وزن کالا، کیفیت استاندارد، بهداشت و غیره با مالک کالا تماس و طی بررسی‎‌های به عمل آمده مشخص شد از طریق تبانی و اخذ رشوه، موارد اظهارنامه را در سیستم تأیید و اظهارنظر کارشناسی خلاف واقع نموده و موجب تضییع حقوق دولت شده‌اند.

دادستان کرمان با تأکید بر ضرورت شناسایی و استرداد تمامی مبالغی که متخلفان با ایجاد سوء جریان‌ها به صورت نامشروع دریافت نموده‌اند، گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته حسب گزارش مراجع انتظامی، مبالغی بالغ بر پنج میلیارد تومان در قالب وجه نقد از متهمان کشف و کیفرخواست آنها صادر شده است.

بخشی ضمن تقدیر از تلاش‌های همکاران دادسرای عمومی و انقلاب کرمان به منظور سالم‌سازی فرایند گمرگات استان و رویکرد حفاظتی و صیانتی از طریق برخوردهای قضایی قاطع و بازدارنده و همچنین ضمن هشدار به متخلفان وابسته به دستگاه‌های اداری استان اظهار کرد: دستگاه قضا در برخورد با تخلفات و تضییع حقوق مردم به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد و لازم است مدیران دستگاه‌های اداری نظارت لازم را بر مجموعه‌های تحت امر خود داشته باشند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha