• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403061810249
  • خبرنگار : 50136

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبرداد

فعالیت ۲۱۶۱ تعاونی در آذربایجان‌غربی

فعالیت ۲۱۶۱ تعاونی در آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی از ثبت ۲۷ تعاونی جدید طی سال جاری در استان خبر داد.

علی دهقان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: از ۷۳۰۶ تعاونی در استان، ۲۱۶۱ تعاونی فعال است که ۲۷ تعاونی با عضویت ۱۶۶۵ نفر عضو و ایجاد اشتغال برای ۱۱۰۰ نفر در سال جاری تشکیل شده است. 

وی با اشاره به فعالیت بانوان در تعاونی‌ها خاطر نشان کرد: تعداد ۱۴۴ تعاونی با عضویت ۱۰۵۵ نفر از بانوان در استان فعال است که برای ۱۵۴۱ نفر اشتغال ایجاد شده است. 

دهقان از فعالیت ۶ تعاونی دانش بنیان با ۵۲ نفر عضو و اشتغال ۱۳۲ نفر خبرداد و گفت: همچنین تعداد ۱۲ تعاونی در حال تبدیل شدن به تعاونی دانش بنیان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان از ثبت ۲۱۴ تعاونی در استان طی دولت سیزدهم خبر داد و اظهار کرد: در این تعاونی ها ۴۵۶۵ نفر مشغول بکار هستند.

وی عمده فعالیت تعاونی های استان را در رسته کشاورزی، خدمات، حمل و نقل، مسکن، صنعتی، معدنی، فرش دتسباف، تأمین نیاز مصرف کنندگان و تولید کنندگان، تولیدی توزیعی، اعلام کرد و گفت: طی سال جاری ۳۸/۵۵۸۴ هزار دلار از تعاونی های مبادلات مرزنشینان و تعاونی های تولیدی و صنعتی سطح استان صادرات انجام شده است. 

وی با اشاره به ارائه تسهیلات به تعاونی‌های استان تصریح کرد: طی سال جاری مبلغ ۴۳۹ میلیارد تومان جهت تسهیلات معرفی شده اند که از این میزان نزدیک به مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان برای ۷ شرکت تعاونی مصوب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آذربایجان‌غربی با اشاره به عمده مشکلات تعاونی‌های صادرات محور استان خاطرنشان کرد: مشکلات مالیاتی و تعهد ارزی شرکت‌های تعاونی صادرات محور استان از عمده دلایل عملکرد پایین صادرات این بخش از تعاونی ها است که طی چندین جلسه با حضور مدیران شرکت های تعاونی، اداره کل متبوع و سازمان مالیاتی و اتاق تعاونی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و ۴ مصوبه جهت حل قسمت اعظم این مشکلات به تصویب رسیده و ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه عدم لینک سامانه های موجود در بخش تعاون با سایر بخش های اقتصادی و مرتبط که باعث ایجاد بروکراسی اداری مضاغف و اطلاعات ناقص درخصوص عملکرد شرکت های تعاونی در جنبه های اقتصادی فعالیت شده است از دیگر مشکلات است، افزود: بالا بودن نرخ سود تسهیلات اعطایی به اعضای تعاونی ها مربوط به جهش مسکن، عدم مهیا بودن زیرساخت های زمین های اعطایی به تعاونی ها و بالا رفتن هزینه ساخت، مشکل متقاضیان در شرایط فرم «ج»، دریافت ۴۰۰ میلیون ریال از متقاضیان مسکن جهش در هنگام ثبت نام و بالا بودن هزینه دستمزده و مصالح ساختمانی در اختیار دولت و بالا بودن قیمت زمین در داخل محدوده شهری با کاربری مسکونی برای خرید و انبوه سازی ویژه تعاونی های متعارف از مشکلات تعاونی‌های مسکن است. 

دهقان، اعطای تسهیلات ارزان قیمت،افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات اعطایی، واگذاری زمین‌هایی در بافت‌های فرسوده شهری که دارای زیرساخت‌های آماده، واگذاری املاک و زمین های مازاد در اختیار ادارات و سازمان‌های دولتی به شرکتهای تعاونی و ارایه یارانه به مصالح مورد نیاز پروژه‌های تعاونی‌ها را راهکاری برای رفع مشکلات این حوزه پیشنهاد داد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha