• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403061710197
  • خبرنگار : 50040

رئیس دانشگاه گیلان مطرح کرد

دانشگاه های گیلان میزبان ۳۵ هزار دانشجوی جدید

دانشگاه های گیلان میزبان ۳۵ هزار دانشجوی جدید

ایسنا/گیلان رئیس دانشگاه گیلان، دانشگاه های استان را در سال تحصیلی جدید میزبان بیش از ۳۵ هزار دانشجو دانست و گفت: این دانشجویان در دانشگاه های مختلف مشغول به تحصیل خواهند شد.

محمد دوستار امروز، ۱۷ شهریورماه در نشست هم اندیشی روسای دانشگاه های استان با استاندار گیلان، با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، اظهار کرد: دانشگاه های گیلان در سال تحصیلی جاری میزبان بیش از ۳۵ هزار دانشجوی جدید خواهند بود که مجموع دانشجویان استان را به بیش از ۸۵ هزار نفر می رساند.

وی با بیان اینکه دانشگاه در استان گیلان برای همگان قابل دسترس است و منعی برای ادامه تحصیل وجود ندارد، تصریح کرد: متاسفانه اشتغال دانش آموختگان در استان ضریب کمتری دارد که یکی از دلایل اصلی آن جذب دانشجو بدون توجه به بازار کار است.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به عدم همکاری صنعت با دانشگاه جهت تربیت دانش آموختگان بر حسب نیاز استان و کشور، خاطرنشان کرد: دانشگاه ها در رویکرد جدید نگاه مهارت محوری مبتنی بر ارتباط با صنعت، خدمات و کشاورزی دارند.

دوستار با بیان اینکه در کنار مهارت آموزی دانشجویان، بورسیه های تحصیلی را آغاز کردیم، گفت: به غیر از دانشگاه ملی مهارت(فنی و حرفه ای) و دانشگاه فرهنگیان، سایر دانشگاه ها در حوزه اشتغال دچار چالش هستند و چاره آن هدفمند کردن جذب دانشجو است.

وی با تاکید بر لزوم پیوند صنعت و دانشگاه، ادامه داد: دانشگاه ها باید معین صنایع شوند که در این راستا نیازمند طبقه بندی صنایع استان و تقسیم آنها در بین دانشگاه ها هستیم تا بتوانیم ضریب اشتغال دانش آموختگان را ارتقا ببخشیم.

رئیس دانشگاه گیلان این دانشگاه را مسئول کمیته خدمات برتر در حوزه آموزش، پژوهش، فناوری ستاد استانی اقتصاد دریامحور دانست و اضافه کرد: ظرفیت های استان گیلان در حوزه دریامحور از جمله پژوهشکده حوزه آبی دریای خزر، دانشکده علوم و فنون نوین دریایی، دبیرخانه اتحادیه دانشگاه های حاشیه دریای خزر، پژوهشکده محیط زیست و... را شناسایی کردیم.

وی با بیان اینکه مقدمات راه اندازی اندیشکده اوراسیا در دانشگاه گیلان فراهم شده است، عنوان کرد: نیازمند تبیین اقتصاد دریامحور هستیم تا به گفتمان عمومی دستگاه ها و دانشگاه ها و پژوهشگران تبدیل شود.

مجتبی ملکی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز، با اشاره به آغاز سال تحصیلی دانشگاه آزاد از امروز، بیان کرد: طبق برآوردها در سال تحصیلی جدید ۴۲ هزار دانشجو خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ۹ رشته جدید مقطع کارشناسی ارشد شامل حقوق پزشکی، کامپیوتر، مدیریت آموزشی و مدیریت بازاریابی را اضافه کردیم، گفت: ۱۴۰۰ دانشجوی ارشد و ۳۵۰ دانشجو دکتری در سال تحصیلی جدید پذیرش شدند.

رئیس دانشگاه آزاد گیلان با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد تا سال ۱۴۰۵، متذکر شد: از آموزش حافظه محور به سمت مهارت محور می رویم؛ در این راستا دانشجویان دانشکده مهارت دانشگاه آزاد استان از ۵۰۰ به ۲۰۰۰ دانشجو رسیده است. همچنین ۶۰۰۰ دانش آموز در مدرس سما تحصیل می کنند.

وی رویکرد پژوهشی دانشگاه آزاد گیلان را مسئله محور دانست و تاکید کرد: دانشگاه آزاد گیلان با راه اندازی کلینیک گیاه پزشکی آستارا فعالیت اقتصادی را آغاز کرده؛ در حوزه اقتصاد دریامحور نیز مرکز تحقیقات ماهیان خاویاری را راه اندازی کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha