• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403061710187
  • خبرنگار : 50040

مدیرعامل هلال احمر گیلان عنوان کرد

غرق شده‌ها در نقاط خطرآفرین بودند/ آمار نجات یافتگان سواحل گیلان به ۱۹۴ نفر رسید

غرق شده‌ها در نقاط خطرآفرین بودند/ آمار نجات یافتگان سواحل گیلان به ۱۹۴ نفر رسید

ایسنا/گیلان مدیرعامل هلال احمر گیلان، با بیان اینکه از ابتدای طرح سالم سازی تاکنون ۱۹۴ نجات یافته در سواحل داریم، گفت: هیچگونه فوتی در طرح های سالم سازی نداشتیم.

هادی سلیمی در گفت وگو با ایسنا، گیلان را یکی از مقاصد اصلی گردشگری دانست و اظهار کرد: برای دومین سال متوالی، جمعیت هلال احمر استان گیلان مسئولیت کمیته پیشگیری از حوادث ستاد ساماندهی سواحل استان را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح سالم سازی دریا از ۱۲ خردادماه، افزود: در طول ۳۱۳ کیلومتر خط ساحلی استان، ۳۲۷ نقطه خطرآفرین را شناسایی کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه ۶۷۵ ناجی غریق در سطح سواحل به امر امدادرسانی مشغول هستند، خاطرنشان کرد: ۱۷۰ امدادگر، داوطلب و مربی جمعیت هلال احمر استان نیز در حوزه پیشگیری و آموزش در سطح سواحل حضور دارند.

سلیمی با اشاره به حضور ۳۵۱ مربی هلال احمر در سواحل، بیان کرد: ۱۳ هزار و ۹۲۷ نفر از خدمات آگاهی بخشی و ۷۲۱۰ نفر از خدمات آموزشی بهره مند شدند. همچنین فضای دوستار کودک را با حضور مربیان مهد کودک و برپایی ایستگاه نقاشی و فراهم آوری اسباب بازی در سواحل ایجاد کردیم، زیرا کودکان یکی از گروه های در معرض خطر غرق شدگی در سواحل هستند.

وی با بیان اینکه در ۱۱ ساحل منتخب استان دوره آموزشی شنا را برگزار کردیم، گفت: دریا فضای مناسبی برای شنا کردن نیست و از مردم به ویژه گردشگران انتظار داریم که از زیبایی های دریا بهره ببرند؛ البته ناجیان غریق آموزش های لازم را به افراد ارائه می کنند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به نصب بنر و پرچم هشداری در سواحل خطرآفرین، از مردم خواست به اخطارهای ناجیان توجه کنند و ادامه داد: جمعیت هلال احمر پویش ملی «غرق نشویم» را برگزار کرده و در این راستا گشت های دریایی، خودرویی و موتوری را در سواحل راه اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح سالم سازی تاکنون ۱۹۴ نجات یافته در سواحل داریم، اضافه کرد: افراد می توانند از طریق شماره اضطراری ۱۱۲ جمعیت هلال احمر، نسبت به طرح های سالم سازی و نقاط خطرآفرین اطلاع پیدا کنند.

سلیمی ۱۰۰ درصد مغروقین را در نقاط خطرآفرین دانست و بیان کرد: هیچگونه فوتی در طرح های سالم سازی نداشتیم.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به فعالیت ۳۰ پایگاه امداد و نجات در سطح استان، خاطرنشان کرد: از ۱۰ لغایت ۱۶ شهریورماه، ۴۹ تیم امدادی در سطح استان فعالیت داشتند که در این مدت، ۲۰۱ حادثه دیده داشتیم و به ۱۹۶ مصدوم امدادرسانی کردیم و ۶ مصدوم را انتقال دادیم.

وی با بیان اینکه امدادگران در ۲۷ حادثه جاده ای حضور داشتند، گفت: گیلان هر هفته میزبان میلیون ها مسافر است و لذا باید به دستگاه های امدادرسان و خدمت رسان استان نگاه ملی شود؛ در این راستا ۲۵۰ نیروی عملیاتی و ۳۲ دستگاه آمبولانس و خودروی نجات را به مجموعه هلال احمر استان اضافه کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha