• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403061709913
  • خبرنگار : 50534

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

مشکل زیست‌محیطی سد مشمپا حل شده است

مشکل زیست‌محیطی سد مشمپا حل شده است

ایسنا/زنجان نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه ۸۰ درصد آب شرب و بیش از ۹۰ درصد آب صنعت در استان، از آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود، گفت: مصرف استان حدود دو میلیارد مترمکعب است که میزان نزولات آسمانی نیز همین مقدار بوده و این یعنی ما بیشتر از منابع زیرزمینی و دشت‌ها استفاده می‌کنیم.

مصطفی طاهری امروز (شنبه، ۱۷ شهریور ماه) در نشست خبری، با بیان اینکه تاکنون از سوی وزیر کشور درخواستی مبنی بر معرفی گزینه استانداری از سوی مجمع نمایندگان داده نشده است، اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان نیز جلسه‌ای در این‌باره نداشته است.

وی با اشاره به پاسخ استاندار زنجان در صحفه مجازی‌اش، بیان کرد: استاندار فعلی زنجان استفعای کتبی نداده است و در حال حاضر فعالیت‌هایش را ادامه می‌دهد، جناح‌های سیاسی نیز گزینه‌های احتمالی خود را در فضای مجازی ارائه می‌دهند و هنوز چیزی قطعی نیست، ولی اینکه دولت هرچه زودتر سر و سامان بگیرد، به نفع کشور است.

طاهری درباره برنامه‌های اقتصادی دولت چهاردهم، گفت: فعلاً برنامه جامع اقتصادی از طرف دولت ارائه نشده است، ولی منتظریم برنامه اقتصادی قابل ارزیابی از دولت داشته باشیم و برحسب صحبت‌های وزرا تاکنون به دولت در حوزه اقتصادی نمره متوسط می‌دهم.

او با اشاره به تحولات مهم در حوزه بین‌المللی اعم از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و تحریم‌ها در رابطه با جنگ غزه، ادامه داد: بیشتر تحلیلگران می‌گویند اسرائیلی‌ها دستاوردی جز کشتار و نسل‌کشی نداشته‌اند و به اتمام جنگ و آتش‌بس نزدیک شده‌ایم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به آمار رسمی وجود حدود ۱۰ میلیون مهاجر در کشور، بیان کرد: در بحث مهاجران باید به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها هم نگاه کرد؛ اما به شرط آنکه حاکمیت اشراف کامل بر آمار جمعیت مهاجران داشته باشد، یعنی قانون ساماندهی به درستی اجرا شود و در ابتدا، ورودی‌ها ساماندهی و رصد شوند.

طاهری با اشاره به اینکه براساس گزارش‌های نظارتی در سال گذشته به‌طور میانگین ۱۳۰ هزار میلیارد تومان وام در دست کارمندان بانک بوده است، اظهار کرد: کارمندان بانک از اقشار زحمت‌کش جامعه‌اند و مستقیم هم با مردم در ارتباط هستند، اما حجم پولی که در قالب وام در اختیار کامندان بانک‌هاست، قابل قبول نیست و باید حتماً بررسی دقیق انجام شود.

وی با بیان اینکه در حکمرانی مسکن جزو کشورهای ضعیف هستیم، چون ابزار و زیرساخت درست نداریم، افزود: حدود سه میلیون مسکن خالی در کشور داریم که این مسئله در گرانی و اجاره بهای مسکن تاثیر داشته است. اجرایی شدن قانون مالیات سنگین بر خانه‌های خالی، واگذاری زمین به مردم، تسهیل در ساخت وساز، تعادل قیمت و الحاق زمین به محدوده شهری راه حل این مسئله است.

وی با اعتقاد به اینکه راه‌ حل بحران آب، سدسازی است، بیان کرد: چهار سال قبل میزان آب تنظیمی (آب‌های پشت سد) حدود ۴۵ میلیون مترمکعب بود که در مقایسه با استان‌های مجاور، حدود ۷۰ برابر عقب‌ماندگی داشتیم، ولی تلاش‌هایی که شده است، می‌تواند وضعیت ما را بهبود ببخشد.

طاهری گفت: مشکل محیط زیستی سد مشمپا حل شده است و سایر سدها هم با سرعت خوبی در حال پیشرفت هستند.

او با اشاره به تعطیلی رسمی کشور علاوه بر روز جمعه، بیان کرد: نظرات در مجلس ۵۰ به ۵۰ است، در کل موافق تعطیلی هستم، اما باید این مسئله برعهده دولت باشد تا به لحاظ تعاملات اقتصادی بررسی شود.

طاهری با اشاره به اینکه بیشترین بودجه از کل بودجه کشور، به وزارت بهداشت تعلق دارد، اظهار کرد: وزراتخانه‌های رفاه و آموزش و پرورش در جایگاه‌های بعدی هستند، این را که بودجه تخصیصی آموزش و پرورش کم است می‌دانیم و برای حل این مسئله باید از جای دیگر کم کنیم و به این بخش اضافه شود که قاعدتاً درست نیست یا باید درآمد دولت بالاتر رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره جاده‌های استان، گفت: بانک ملی متولی و مالک آزادراه زنجان - تبریز است، برای بهسازی آزادراه زنجان - تبریز بهانه پایین بودن نرخ عوارض را دارد و بهسازی این مسیر یک گره حقوقی دارد که یک اراده ملی برای حل آن می‌خواهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکل ناترازی در حوزه برق در دو سال آینده قابل رفع است، اظهار کرد: بهره‌گیری از احکام مربوط به قانون ناترازی و بهینه‌سازی مصرف مصوب مجلس ضامن رفع مشکل ناترازی انرژی در کشور است.

طاهری در بخش دیگر سخنان خود درباره مالیات مس، گفت: محصولات مسی در ابتدا در جداول معافیت‌ها آورده نشده بود، اما با پیگیری‌های انجام‌شده از طریق وزارت اقتصاد و میراث فرهنگی، اردیبهشت‌ ماه امسال، محصولات صنایع‌ دستی مسی نیز به این جدول اضافه شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه رفع مشکل در حوزه گاز هم مستلزم سرمایه‌گذاری است، چون اولین ناترازی را در گاز داریم، ادامه داد: در این زمینه، خبرهای خوبی داریم که یکی از آنها احداث خط انتقال گاز روسیه و ترکمنستان و هاب گازی شدن ایران است.

وی با اشاره تامین سرمایه این طرح، افزود: با عملیاتی شدن این پروژه و تامین گاز شمال کشور، بخش قابل توجهی از مسائل حل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha