• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403061709800
  • خبرنگار : 50653

یک پیشکسوت فوتبال مطرح کرد:

دود مخالفت یک باشگاه در چشم فوتبال ایران می‌رود

دود مخالفت یک باشگاه در چشم فوتبال ایران می‌رود

ایسنا/اصفهان یک پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه در موضوع حضور تیم‌های باشگاهی در آسیا، فارغ از اسم، نام ایران است که باید بالا برود، گفت: تیم‌ها چوب لای چرخ یکدیگر نگذارند وگرنه دودش در چشم فوتبال ایران می‌رود.

احمد باغبانباشی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه قوانین بودجه‌ای و قرارداد که محدودیت‌هایی برای نمایندگان آسیایی فوتبال ایران ایجاد کرده، اظهارکرد: تیم‌ها باید ترکیبی قدرتی برای خود در نظر داشته باشند چرا که آبروی کشور را در بر می‌گیرد. همچنین با ایجاد شرایط باید بتوانند در بازی‌های آسیایی عملکرد بهتری داشته باشند، بنابراین خود را موظف می‌دانند بهترین بازیکنان را جذب کنند. همچنین هواداران تیم‌هایی مانند سپاهان، پرسپولیس، استقلال و تراکتور از تیم خود انتظار  بسیاری دارند. باید به این فکر کنند که آبروی کشور و تیم مهم است. اگر کشورهای دیگر را مقایسه کنید مشاهده خواهید کرد که آن‌ها بهترین بازیکنان خود را برای بازی‌های آسیایی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید به تیم‌های آسیایی شرکت کننده کمک کنیم تا در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشند، افزود: با این اجرای اصولی قانون که در لیگ ما وجود دارد، فدراسیون باید به باشگاه‌ها و تیم‌ها کمک کند؛ چرا که نام ایران در پشت این باشگاه‌ها است. آن‌ها باید بتوانند ساپورت خوب برای تیم‌ها را اولویت قرار دهند تا کیفیت نمایندگان ایران بالا رود. در واقع این موضوع شرایطی به نفع بازیکنان داخلی ایجاد می‌کند که با برند خود بتوانند عملکردشان را نشان دهند. این کمک به باشگاه‌ها می‌تواند تکنیک و انگیزه‌ای برای بازیکن شود.

این کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه با این برخوردها توان رقابت برابر تیم‌های مدعی از بین می‌رود، گفت: فوتبال در تمام کشورها ممکن است یکسری اسپانسر خوب و درآمدهای بهتر داشته باشند و  بازیکنان خوبی را برای تیم خود جذب کنند، اما کشورهایی که توان درآمد ندارند بیشتر بازیکنان بومی خود را برای بازی‌ها استفاده می‌کنند. قطعا کشورهایی که شرایط مالی خوبی دارند در ادامه راه خود سوق بهتری پیدا می‌کنند، چرا که این موضوع قابل انکار است. 

باغبانباشی با بیان اینکه هر هوادار می‌خواهد تیمش قهرمان شود، ادامه داد: معتقدم اگر فوتبال رونق بگیرد تیم‌ها می‌توانند آزادتر باشند تا از شرایط استفاده کنند. در واقع باید راهکاری به وجود آید که حداقل بتوانند برای بازی‌های آسیایی از بهترین نفرات استفاده کنند.

این پیشکسوت فوتبال با یادآوری جلسه‌ای که برای همه باشگاه‌های برگزار شد و در آن یک باشگاه به خصوص ساز ناسازگاری در برابر نظر ۳ تیم دیگر زد، خاطر نشان کرد: نشان می‌دهد که اتحاد در فوتبال ما وجود ندارد و تیم‌ها چوب لای چرخ یکدیگر می‌گذارند. در بازی‌های آسیایی فرقی ندارد چه اسم یا چه باشگاهی از ایران باشد، اسم ایران است که باید بالا برود. اینکه مدیرعاملی بیاید و برای اینکه ۳ تیم دیگر نتیجه نگیرند، مخالفت کند دودش در چشم فوتبال ایران می‌رود. 

وی ادامه داد: تضادهایی وجود دارد که می‌تواند از لیگ جلوگیری کند و این موضوع نشان می‌دهد اتحادی در فوتبال ما نیست. به هرحال اسم باشگاه‌ها در بازی‌های آسیایی مهم نبوده و به نام ایران و پرچم آن مهم خواهد بود. بنابراین به آن تیمی که اجازه نمی‌دهند بازیکنان را در سقف قرارداد بگیرد به فوتبال ایران ضربه وارد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۷ ۱۵:۰۴

بهتر بود تیتر میزنید دود قانون شکنی سه باشگاه در چشم سیزده باشگاه دیگر میرود و این سه باشگاه هر وقت بخواهند بنفع خودشان قانون وضع میکنن یا قانونی که ضررشان باشد رو حذف میکنن

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۷ ۱۶:۳۰

حالا اصفهانیا همه کارشناس شدن ...این حرفها رو چرا الان میزنید؟چون تیمتون زده سقف رو ترکونده؟نخیر داداش باید اول فصل و قبل از اینکه بازیکنان ما بخاطر محدودیت سقف برن این حرفها رو میزدید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۷ ۱۶:۳۴

ظاهراً شما یک شبه کارشناس شدید وقتی یه تیم بخاطر سقف بودجه مهره های اصلیش رو از دست داد چرا اون موقع این حرفها رو نزدید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۱۰:۵۲

شما سه بازیکن ازدست دادی ولی سپاهان که یازده تا ستاره‌هایی اصلیش راازدست داده

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۷ ۱۷:۱۲

پرسپولیس دارددودره میکندتقلب توسقف وقراردادبازیکنان ازان طرف مخالف اضافه شدن هست چون شکمش سیره

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۷ ۱۷:۳۷

یه تیم جلوی زرنگ بازی بقیه وایساده ، بد کاری کرده ؟! پرسپولیس با رعایت سقف کلی ضرر کرده و بقیه هر بازیکنی خواستن گرفتن و بازیکنای پرسپولیسم با مبالغ نجومی از چنگش در آوردن ، حالا که واسه ثبت قرارداد به مشکل خوردن ، جام باشگاه‌ها یه مسئله ملی شده !

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۷ ۱۹:۱۹

وقتی باشگاه‌های استقلال و سپاهان از سقف گذر میکنن و بعد انتظار دارن پرسپولیس کوتاه بیاد چطور پرسپولیس کبیر بازیکن خارجی خواست برخی از تیم‌ها ایمیل زدن نیاد چون از بزرگی پرسپولیس ترس دارن .سپاهان بقدری از سقف مجاز گذشته که انزوای. لیموچی ثبت کند

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۷ ۱۹:۵۳

جناب پیشکسوت. وقتی تیمی مثل سپاهان که برای تضعیف حریفان تمام مهاجمان لیگ رو می‌خرید کجا بودید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۱۰:۵۶

پرسپولیس که اصلا سقف ندارد وقتی هوادارممتول دارد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۹ ۰۶:۰۴

بازیکنای لنگ رفتن چه ربطی به بقیه داره خودشون دوست داشتن برن تا آخر بازیشون نمیتونن توی تیم لنگ بازی کنند.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۹ ۱۵:۲۰

آن موقعی که سپاهان و استقلال و تراکتور سقف رعایت نمی‌کردند و تنها پرسپولیس به خاطر رعایت کردن سقف قراردادها ، تمام مهره های اصلی اش را از دست داد چرا سکوت کردین