• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1403061709684
  • منبع : مطبوعات

پیروزی امنیتی ایران در شمال عراق

پیروزی امنیتی ایران در شمال عراق

گروه‌های تروریستی کرد به ظاهر در حال جنگ مسلحانه با ایران نبودند و مدعی بودند تسلیحات خود را برای حفظ امنیت اعضایشان به‌کار می‌گیرند اما در عمل اقدامات تروریستی و امنیتی در ایران مرتکب می‌شدند.

به گزارش ایسنا، متن پیش رو سرمقاله روزنامه قدس به قلم علیرضا تقوی‌نیا، کارشناس غرب آسیا است که در ادامه می‌توانید بخوانید: 
اتحادیه میهنی کردستان عراق  نیروهای سه حزب تروریستی کومله کردستان ایران، کومله زحمتکشان کردستان و کومله سازمان کردستانی حزب کمونیست ایران را مجبور به تخلیه مقرهای خود کرده است. این مکان‌ها در زرگویز و بانه گه‌وره و زرگویزله قرار داشته‌اند.
نکته مهم این است که اجازه انتقال سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین نیز به آن‌ها داده نشده است و در عمل خلع سلاح شده‌اند. در این خصوص چند نکته باید ذکر شود. 
۱️- گروه‌های تروریستی کرد به ظاهر در حال جنگ مسلحانه با ایران نبودند و مدعی بودند تسلیحات خود را برای حفظ امنیت اعضایشان به‌کار می‌گیرند اما در عمل اقدامات تروریستی و امنیتی در ایران مرتکب می‌شدند.
۲️- فشار ایران به دولت عراق زمانی افزایش یافت که مشخص شد کومله در همکاری با اسرائیل در پی انجام اقدامات خرابکارانه در عمق خاک ایران ( به طور نمونه کارخانه هواپیماسازی اصفهان) است.
۳️ - همچنین نقش علنی کومله در آشوب‌ها و شرارت‌های پس از فتنه (زن، زندگی، آزادی) سبب شد جمهوری اسلامی یک موافقت‌نامه امنیتی با دولت عراق امضا کند و علاوه بر خلع سلاح و برچیدن پایگاه‌های تروریست‌ها در مرز با خود، استقرار نیروهای دولت عراق در مرز فیمابین را خواستار شود.
۴️- گروه‌های تروریستی کُرد به خصوص کومله کردستان ایران ( به ریاست عبدالله مهتدی) درصدد بودند در سالگرد فوت مهسا امینی، اقداماتی آشوبگرانه و ضدامنیتی را مرتکب شوند و دستگاه‌های امنیتی و نظامی ایران نیز به همین دلیل در ماه‌های اخیر فشار خود را به دولت عراق، اقلیم کردستان و حزب اتحادیه میهنی افزایش دادند تا جایی که قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان به آن‌ها اعلام کرد مسئولان اقلیم دیگر توان تحمل فشارهای ایران را ندارند.
۵️- این رخداد یک پیروزی بزرگ امنیتی برای ایران است که می‌تواند موجب ثبات و امنیت بهتر مرزهای غربی و کاهش اقدامات تحریک به جدایی‌طلبی شود.
همچنین سرویس امنیتی اسرائیل نیز که با کمک گروه‌های تروریستی از این مناطق به هدایت آشوب و ترور مبادرت می‌کرد، محدودیت بیشتری در برابر ایران پیدا خواهد کرد؛ زیرا در عمل محدوده مرزهای امنیتی جمهوری اسلامی، گسترش می‌یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha