• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403061709638
  • خبرنگار : 50189

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری:

اتاق بازرگانی خواسته‌هایش را دسته‌بندی کند و روی آن بایستد

اتاق بازرگانی خواسته‌هایش را دسته‌بندی کند و روی آن بایستد

ایسنا/کرمان به تاکید رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، اگر اتاق بازرگانی به دنبال جذب سرمایه‌گذاری است، باید خواسته‌های خود را دسته‌بندی کند و روی آنها بایستد.

علی آقامحمدی صبح امروز ۱۷ شهریورماه در افتتاحیه رویداد سرمایه‌گذاری خارجی در کرمان اظهار کرد: برای تحقق هشت درصد رشد نرخ اقتصادی به سرمایه‌گذاری نیاز است اما باید اول مشخص کنیم که کدام رشته‌ها را می‌خواهیم توسعه دهیم بنابراین صاحب‌نظران در این خصوص برنامه‌ریزی کنند و تقسیم کار شود به طور مثال مسئله معدن به استان کرمان واگذار شود.

به گفته وی، در برنامه اول توسعه که مجلس سوم آن را انجام داد، ۱۳۰ میلیارد دلار سرمایه برای رسیدن به نرخ رشد هشت درصد نیاز بود و چالشی در آن زمان در خصوص جذب سرمایه خارجی وجود داشت اما اتفاق افتاد و رشد حدود ۷.۲ درصد رقم خورد.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری افزود: با توجه به این که ابتدای کار دولت جدید و برنامه هفتم توسعه هستیم اکنون بهترین فرصت است و باید از ظرفیت‌های اوراسیا، بریکس و شانگهای استفاده کنیم.

وی با تاکید براینکه باید برنامه مدون اجرایی خوبی داشته باشیم و در ادامه با یادآوری میزان تبادل تجاری ایران با برخی از کشورها عنوان کرد: واگذاری فعال کردن ظرفیت‌ها به دولتی‌ها اشتباه است و باید پروژه‌ها موردی مشخص باشد و کلی گویی نشود حتی همین مسئله جذب سرمایه‌گذاری خارجی را نیز موضوعی کنید.

آقامحمدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هوش مصنوعی فرصتی تاریخی برای بهداشت و درمان ایران است و باید نقشه راه مشخص باشد.

«باید بحث‌های دانش آموزی راه بیندازیم(آموزش برخی تخصص‌ها از دوره دبیرستان آغاز شود) و استارتاپ‌ها از دوره دبیرستان کلید بخورد.» این مطلب بخش دیگری از سخنان وی در این رویداد بود.

به گفته آقامحمدی، مقررات‌زدایی اکنون به مقررات جزئی تبدیل شده و باید مجوززدایی انجام شود و سوال این است که چرا همه کارها نیاز به مجوز دارد؟

وی با بیان این مطلب که تعداد زیادی از افغان‌ها آماده سرمایه‌گذاری هستند و فضا می‌خواهند، تصریح کرد: کار را باید صاحبان کار بر عهده بگیرند و مباحث دسته‌بندی و تقسیم کار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha