• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403061709636
  • خبرنگار : 50534

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

امسال احتمالاً مشکل کمبود معلم در مدارس زنجان نخواهیم داشت

امسال احتمالاً مشکل کمبود معلم در مدارس زنجان نخواهیم داشت

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ورود حدود ۳۵۰ نفر از دانشگاه فرهنگیان استان زنجان به مدارس برای سال‌ تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است. 

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برای سال‌ تحصیلی جدید، پیش‌بینی ورود بالغ بر ۱۴۰۰ نفر به آموزش و پرورش استان را داریم‌ که این تعداد از طریق ردیف‌های استخدامی (آزمون) و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان که حدود ۳۵۰ نفر هستند، محقق می‌شود. 

وی با اشاره به اضافه ساعت کاری معلمان در جبران کمبود نیروی انسانی و آمار حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر کادر آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال مشکلی به‌دلیل کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم و از ابتدای مهر ماه معلمان به‌صورت کامل در کلاس‌های درس حاضر شوند. 

اسماعیلی بیان کرد: امسال از نظر ثبت‌ نام پایه اول ابتدایی در رأس جدول امتیازبندی وزراتخانه قرار گرفته‌ایم و در پایه میانی مقطع ابتدایی هم جایگاه دوم در کشور را کسب کردیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان درباره کمبود مدرسه در شهرک‌های اقماری، بخصوص در شهر زنجان، اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر ۲۲۰ کلاس درس از اداره‌ کل تجهیز و نوسازی استان تحویل گرفتیم که رکود بالایی بود و نشان‌دهنده این است که اعتبارات کمیته‌های برنامه‌ریزی سمت و سوی ساخت مدارس را گرفته است. 

او با اشاره به قدمت شهرک‌های اقماری و ایجاد فضای‌های جدید در قالب مساکن ملی، ادامه داد: با وجود بالا رفتن سرعت احداث و تعداد مدارس، قدری در این شهرک‌ها محدودیت و مشکل داریم؛ ولی تلاش شده است این موضوع مدیریت شود. 

اسماعیلی با اشاره به افتتاح مدرسه‌ای در شرق زنجان و اختصاص زمین‌هایی برای احداث مدارس در این شهرک‌ها، گفت: طبق اعلام اداره‌ کل راه و شهرسازی استان، از برنامه‌های اجرایی سازمان ملی مسکن ساخت هشت باب مدرسه است‌ که با پیگیری بیشتر این مسئله برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha