• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403061709617
  • خبرنگار : 71129

طوفان در رسانه‌های اجتماعی پس از بازدید سفیر اوکراین از معبد مورد مناقشه ژاپن

طوفان در رسانه‌های اجتماعی پس از بازدید سفیر اوکراین از معبد مورد مناقشه ژاپن

سفیر اوکراین در توکیو در پی بازدید از معبد مورد مناقشه «یاسوکنی» باعث انتقادهایی در رسانه‌های اجتماعی شد و برخی از کاربران، این اقدام را «توهین به مردم چین» توصیف کردند.

به گزارش ایسنا، بازدید «سرگئی کورسونسکی» سفیر اوکراین در توکیو از این معبد مورد مناقشه با هفتاد و نهمین سالگرد پایان جنگ مقاومت خلق چین علیه تهاجم ژاپن و جنگ جهانی ضد فاشیست همراه بود.

وزارت خارجه چین هنوز به این بازدید واکنش نشان نداده است؛ این معبد برای احترام به کشته شدگان جنگ ژاپن از جمله ۱۴ جنایتکار جنگی است. پکن اغلب بابت بازدیدهای رسمی از این معبد و سایر نمادهای مرتبط با آن اعتراض کرده است.

به نوشته روزنامه ساوت چاینا مورنینگ‌پست، انتقادها در رسانه‌های اجتماعی چین بلافاصله پس از آن مطرح شد که سفارت اوکراین در ژاپن تصاویر و اخبار مربوط به این بازدید را در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) منتشر کرد. البته این پست حذف شده است.

بر اساس این پست، سفیر اوکراین پیش از بازدید از این معبد، دست‌هایش را شسته و یادداشتی در دفتر یادبودهای معبد نوشته است.

یک حساب کاربری در وی‌چت روز پنجشنبه نوشت که این بازدید، بی‌احترامی به چین است.

برخی از کاربران نیز نوشتند، انتخاب سفیر اوکراین در ژاپن برای بازدید از این معبد در روز یادبود ضد فاشیسم جهانی، مانند پاشیدن نمک بر زخم است.

یکی دیگر از کاربران در ویبو نوشت: «سفیر اوکراین در ژاپن به چین بی احترامی کرد. من دیگر از اوکراین حمایت نمی‌کنم. امیدوارم چین به روسیه برای شکست اوکراین کمک بیشتری ارائه کند.»

کره جنوبی نیز از دیگر قربانیان جنگ در دوران استعمارگری نظامی ژاپن، بازدید سفیر اوکراین از این معبد را مورد انتقاد قرار داد و برخی از کاربران کره جنوبی پیام‌های خصمانه‌ای در قبال کی‌یف منتشر کردند.

یکی از کاربران، بازدید این دیپلمات اوکراینی از معبد مورد مناقشه را «توهین به قربانیان اقدامات ژاپن در خلال جنگ دوم جهانی» دانست و گفت که اوکراین باید خجالت بکشد و شرمسار باشد.

یکی دیگر از کاربران نیز نوشت: «من از اوکراین حمایت می‌کردم اما پس از دیدن این تصاویر، نظرم تغییر کرد. حال آنچه در اوکراین رخ می‌دهد، دیگر به من ربطی ندارد.»

چین موضعی بی طرفانه در قبال جنگ اوکراین داشته و بارها خودش را میانجی‌گر صلح در این درگیری نشان داده است. پکن به همراه برزیل یک طرح صلح ۱۲ بندی را برای مذاکرات ارائه کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha