• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403061709556
  • خبرنگار : 50181

معاون توزیع برق کرمانشاه:

تا پایان شهریور نیازمند مدیریت مصرف برق هستیم

تا پایان شهریور نیازمند مدیریت مصرف برق هستیم

ایسنا/کرمانشاه معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: اگرچه تا حدودی از شرایط بحرانی برق عبور کرده‌ایم، اما برنامه‌های مدیریت مصرف تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

همایون رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به کاهش تدریجی دمای هوا و گذر از پیک روزهای گرم سال، گفت: می‌توان گفت تا حدودی شرایط بحرانی برق را پشت سر گذاشته و فشار بر شبکه نیز تا حدودی کاهش کاهش یافته است.

وی ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که دیگر پیک مصرف را پشت سر گذاشته‌ایم و کماکان تا پایان شهریور نیازمند مدیریت مصرف برق هستیم.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه یادآور شد: برنامه‌های مدیریت مصرف برق نیز برای بخش کشاورزی، صنعت و... همچنان تا پایان شهریور ادامه دارد و سایرین مشترکین در بخش خانگی، تجاری، اداری و... نیز باید صرفه‌جویی در مصرف برق را در دستور کار داشته باشند.

رحیمی با بیان اینکه در سنوات گذشته معمولا پیک مصرف برق تا نیمه شهریور ادامه داشت، از شرایط متفاوت صنعت برق در سال جاری یاد کرد و  ادامه داد: امسال به دلیل گرمای مستمر و قابل توجه و همچنین مشکلات ناشی از فشار زیادی که به شبکه برق تحمیل شد، شرایط سخت صنعت برق همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به افزایش ۸.۵ درصدی مصرف برق کشور در تابستان امسال که بیشتر از متوسط سنوات گذشته بوده و خاطرنشان کرد: در کرمانشاه نیز تقریبا به همین میزان افزایش مصرف را شاهد بودیم.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه پیک مصرف برق امسال کرمانشاه را ۹۰۸ مگاوات اعلام کرد و گفت: با برنامه‌های مدیریت مصرفی که اعمال شد پیک مصرف از دوم مرداد تاکنون فراتر نرفته است.

به گفته رحیمی پیک مصرف برق سال گذشته استان ۸۶۳ مگاوات بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha