• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403061709483
  • خبرنگار : 71658

هزاران نفر در غرب آفریقا در پی بارندگی و سیل منازل خود را ترک کردند

هزاران نفر در غرب آفریقا در پی بارندگی و سیل منازل خود را ترک کردند
عکس آرشیوی است

موسسه «کودکان را نجات دهید» می‌گوید بارندگی و سیل‌ در نقاط مختلف غرب آفریقا تقریبا ۹۵۰ هزار نفر را وادار به ترک خانه‌هایشان در مالی، نیجریه و نیجر کرده است.

به گزارش ایسنا، این موسسه (Save the Children) می‌گوید این وضعیت صدها هزار کودک را در معرض بیماری، گرسنگی ناشی از نابودی محصولات زراعی و اخلال در روند آموزش قرار داده است.

این صندوق که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد و هدف آن بهبود زندگی کودکان در اطراف جهان است، گفت که هرچند این معمولا پرباران‌ترین فصل سال در این منطقه است، بارندگی‌های امسال شدیدتر از معمول بوده و باعث سیل‌های خسارت‌بار در چهار منطقه مالی، شمال نیجریه و منطقه مارادی در نیجر شده است.

اقلیم شناسان می‌گویند گرمایش زمین بر اثر سوزاندن سوخت‌های فسیلی رویدادهای شدید آب و هوایی را فراوان‌تر و شدیدتر کرده است.

برای مثال در «مالی» که دولت، وضعیت فاجعه اعلام کرده بیش از ۷۳ هزار نفر از جمله حدود ۳۳ هزار کودک مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند. این درحالی است که بسیاری از کودکان باید از اول اکتبر مدرسه را شروع کنند.

بر اساس این گزارش، در نیجریه هم سیل ۲۹ ایالت از ۳۶ ایالت کشور را تحت تاثیر قرار داده است. این شرایط باعث سرریز شدن سدها و طغیان رودخانه‌ها شده که بیش از ۲۰۰ کشته و بیش از ۲۱۰۰ زخمی برجای گذاشته است.

«کودکان را نجات دهید» می‌گوید بیش از ۲۲۵ هزار نفر در این کشور از خانه‌هایشان آواره شده اند.

دفتر «بولا تینوبو»، رئیس جمهوری نیجریه در بیانیه‌ای نوشت که خبر ویرانی به بار آمده بر اثر سیل در سکونتگاه‌ها و مزارع این کشور مایه اندوه عمیق است.

او بر نیاز به رسیدگی به «نگرانی‌های زیست محیطی» و «ساخت یک جامعه مقاوم‌تر با قابلیت تطبیق بیشتر» در برابر تغییر اقلیم تاکید کرد.

۱۰۷ هزار هکتار زمین کشاورزی را در این کشور آب شسته است؛ آماری که باعث نگرانی در خلال جهش شدید بهای مواد غذایی شده است.

به گزارش بی بی سی، آژانس پناهندگان سازمان ملل سیل ویرانگر نیجریه را عامل «مرگ و ویرانی» توصیف کرده است.

نیجریه در سال ۲۰۲۲ بدترین سیل‌ها در بیش از یک دهه را تجربه کرد که باعث مرگ بیش از ۶۰۰ نفر و آواره شدن حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شد.

این سازمان اخیرا تخمین زد که یک ششم کودکان نیجریه از ژوئن تا اوت امسال با گرسنگی روبرو بودند که ۲۵ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است.

در نیجر هم سیل هر هشت منطقه این کشور را دستخوش کرده است. حداقل ۲۶۵ نفر در این کشور کشته شده‌اند.

«کودکان را نجات دهید» از دولت‌ها خواست برای محدود ماندن افزایش دمای زمین به ۱.۵ درجه سانتیگراد نسبت به دوران ماقبل صنعتی که هدف توافق پاریس است به سرعت به مصرف سوخت‌های فسیلی پایان دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha