• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403061709375
  • خبرنگار : 50444

روایت «همان به که نیکی بود یادگار» توسط هنرمندان در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان

روایت «همان به که نیکی بود یادگار» توسط هنرمندان در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان

ایسنا/خراسان شمالی عضو شورای سیاست‌گذاری سی‌ و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران از روایت «همان به که نیکی بود یادگار» توسط هنرمندان در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان خبر داد و گفت: این جشنواره از هفته جاری در استان آغاز به کار می‌کند.

تقی صادقی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: خراسان شمالی میزبان جشنواره سی و یکم هنرهای تجسمی جوانان کشور است و جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله که پیش‌تر ثبت نام کرده و پذیرفته شده‌اند ضمن رقابت، می‌توانند از تجربه اساتید برای ارتقای توانمندی‌های هنری خود سود جسته و از فرصتی که برای آن‌ها فراهم آمده بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: هنرمندان راه یافته به جشنواره سی و یکم تجسمی فجر با حضور در کارگاه‌های این رویدادملی «همان به که نیکی بود یادگار» که شعار این دوره از جشنواره و برگرفته از اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی است را روایت و از نگاه هنری خود به خلق اثر پیرامون آن می‌پردازند.

 وی با بیان اینکه ۱۷۰ هنرمند راه‌یافته در ۱۱ رشته هنری از صبح روز بیستم ماه جاری به مدت سه روز با حضور در کارگاه‌ها، شعار این دوره از جشنواره را به تصویر می‌کشند، افزود: ۳۳ داور در این رویداد هنری ملی، در کنار هنرمندان راه یافته حضور خواهند داشت و «حسین معمری» در رشته عکس، «علی کاملیان» در رشته مجسمه سازی، «عباس ناصری» در کاریکاتور و «محمدرضا فیروزه» در رشته نقاشی از خراسان شمالی در کنار دیگر داوران آثار این دوره از جشنواره را ارزیابی می‌کنند.

صادقی گفت: امسال ۷۸۶۵ اثر از سوی ۱۲۳۳ هنرمند جوان به دبیرخانه جشنواره سی و یکم رسید و به این ترتیب، رکورد ارسال آثار به جشنواره در طول دوره‌های گذشته شکسته شد. این در حالی است که رکورد قبلی مربوط به جشنواره بیست و نهم بود که در آن ۷۴۲۵ اثر به دبیرخانه واصل شده بود.

به گزارش ایسنا، سی‌ و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به دبیری مینا صدری در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی، عکاسی، کاریکاتور، گرافیک، مجسمه‌سازی، نقاشی، نگارگری، هنر سرامیک و رسانه‌های هنری جدید به همت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها از ۱۹ تا ۲۳ شهریور ماه در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha