• جمعه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403061609336
  • خبرنگار : 50040

مدیرعامل هلال احمر گیلان خبر داد

خدمت رسانی به هموطنان با ۴۹ تیم امداد و نجات هلال احمر گیلان

خدمت رسانی به هموطنان با ۴۹ تیم امداد و نجات هلال احمر گیلان

ایسنا/گیلان مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: ۴۹ تیم امداد و نجات هلال احمر در حال خدمت رسانی به هموطنان در جاده ها، نواحی ساحلی و ارتفاعات استان هستند.

هادی سلیمی امروز، ۱۶ شهریورماه در گفت وگو با خبرنگاران، از خدمت رسانی تیم های امداد جمعیت هلال احمر استان گیلان در جاده ها، سواحل و ارتفاعات خبر داد و گفت: با توجه به تعطیلات اخیر و حضور پرشمار هموطنان در استان گیلان، اقدامات لازم جهت پاسخگویی به فوریت‌های امدادی در این ایام توسط جمعیت هلال احمر استان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه به ۳۰ پایگاه‌ امداد جاده ای، دریایی و کوهستان اعلام آماده باش شده است، افزود: تیم‌های عملیاتی مستقر در این پایگاه ها، با تجهیزات کامل آمادگی لازم جهت ارائه خدمات امدادی به شهروندان، گردشگران و مسافران را در فواصل بین شهری استان به ویژه در محورهای پرتردد همچون رودبار دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ادامه داد: همچنین دو تیم‌ واکنش سریع و ۱۷ تیم پشتیبانی شعب هم در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت نیاز بتوانند نسبت به پاسخگویی حوادث و سوانح و پشتیبانی از تیم‌های امدادی اقدام کنند.

سلیمی گفت: در حوزه سواحل، تیم‌های امدادی و موتورسوار مستقر در مناطق ساحلی استان نیز به دقت نوار ساحلی را مورد پایش قرار می‌دهند تا بتوانند به مسافران خدمات لازم را ارائه کنند.

وی ضمن درخواست از گردشگران نسبت به رعایت نکات ایمنی به ویژه در زمان حضور در ساحل و هنگام شنا در دریا، عنوان کرد: هموطنان می‌توانند در صورت بروز هرگونه حادثه با ندای ملی امداد و نجات(۱۱۲) تماس بگیرند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان تعداد کل حوادث در بازه ۱۰ تا ۱۶ شهریورماه را ۱۱۵ مورد دانست و عنوان کرد: ۳۰۳ حادثه دیده داشتیم که از این تعداد ۲۳۷ نفر مصدوم شده بودند که ۷۴ نفر توسط نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی ۱۲۹ نفر را مصدوم سرپایی دانست و گفت: ۲۱ نفر نجات یافته توسط هلال احمر نیز داشتیم و یک مصدوم رهاسازی شد و پنج نفر به مکان امن انتقال پیدا کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha