• جمعه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403061609262
  • خبرنگار : 50034

امام جمعه همدان:

تعامل با غرب و مذاکره به معنای غرب‌گرایی نیست

تعامل با غرب و مذاکره به معنای غرب‌گرایی نیست

ایسنا/همدان امام جمعه همدان با بیان اینکه یکی از نقش‌های انقلاب اسلامی این بود که در برابر بیماری مزمن غرب‌زدگی بایستد، افزود: اینکه کسی می‌گوید مذاکره کنیم و با دنیا تعامل داشته باشیم به معنای غرب‌گرایی نیست، فردی که آمال و آرزوهایش در غرب است، غرب‌زده است.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی جمعه ۱۶ شهریور در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان، با بیان اینکه در کتاب «غرب‌زدگی» جلال آل‌احمد، گزارشی از غرب‌زدگان روایت می‌شود، اظهار کرد: از زمان مشروطیت، ستیز و کشمکشی بین دو جریان غرب‌گرا و مقاومت و برخورد عقلانی با غرب در کشور را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه رضاشاه تصور می‌کرد با ظاهر غربی، کشور توسعه پیدا می‌کند، تصریح کرد: این جریان پس از انقلاب اسلامی هم حضور داشت و حضرت امام فرمودند «ما انقلاب و شاه را بیرون کردیم اما مراقب غرب‌زده‌ها باشید».

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: برخی از غرب‌زده‌ها از غربی‌ها هم غربی‌ترند و ذهنشان در برابر مظاهر غرب از اندیشیدن و تحلیل فلج است.

شعبانی موثقی با بیان اینکه ذهن یک غرب‌زده، نگاه افراطی به غرب دارد، گفت: بر اساس نگاه امام (ره) باید از نقاط مثبت غرب استفاده کرده و پیشرفت‌ها را بومی‌ کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه از مظاهر غرب‌زدگی، نظام بروکراسی اداری است، خاطرنشان کرد: اگر روش‌های مدیریتی اسلامی متناسب با نظام ولایی طراحی کنیم از این بروکراسی نجات پیدا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه از پایه‌های انقلاب این بود که می‌توانیم مدلی از حکمرانی را طراحی کنیم که ما را به تمدن اسلامی برساند، تأکید کرد: بسیاری از مشکلات کشور، مربوط به نظام اداری پیچیده است.

شعبانی موثقی با بیان اینکه اساس جریان غربگرا انکار قدرت اسلامی است، اظهار کرد: غرب‌ معتقد است دین توان مدیریت اجتماعی را ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان همچنین در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه قیمت‌های مختلف زیبنده بازار ما نیست، گفت: در ایام بازگشایی مدارس نیازمند نظارت بیشتر بر بازار لوازم‌التحریر هستیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha