• جمعه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403061609223
  • خبرنگار : 50560

امام جمعه قزوین:

اختلاف بین صهیونیست‌ها، نقطه قوت برای مقاومت است

اختلاف بین صهیونیست‌ها، نقطه قوت برای مقاومت است

ایسنا/قزوین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: امروز در میان صهیونیست‌ها، یهودیان زیادی هستند که علیه دولت صهیونیستی شعار می‌دهند، اینکه اختلاف بین صهیونیست‌ها وجود دارد نقطه قوتی برای جبهه مقاومت است و وزرای کابینه منفور صهیونیستی هر روز استعفا می‌دهند.

آیت الله عبدالکریم عابدینی جمعه ۱۶ شهریور در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: معنای تقوای الهی دین خدا را ادا کردن است، یعنی در برابر قرآن کریم و آنچه که پروردگار بشارت داده فهیم باشیم.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: عبادت این این است که زیاد در کار خدا و در آفرینش تأمل کنیم، به عواقب گناه و معصیت بیاندیشیم و نسبت به وعده‌های خداوند متعال توجه کنیم چرا که بسیاری از وعده‌های پروردگار محقق شده است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اگر امروز راهپیمایی عظیم اربعین با جمعیت چند صد میلیونی برگزار می‌شود وعده‌ای است که خداوند متعال به حضرت زینب کبری (ع) داده بودند یا جمعیتی که به زیارت امام رضا (ع) که امام غریب است ‌می‌روند وعده‌ای است که خداوند به او داده بود.

وی تصریح کرد: در هفته پیش رو مناسبتی چون ۱۷ شهریور را داریم، روزی که جمعه سیاه نام گرفته است و رژیم فاسد پهلوی به ضرب آتش و گلوله کشتار مردم را به راه انداخت؛ اما در نهایت مردم با تکیه بر تقوا پیروز میدان شدند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سالروز درگذشت جلال آل‌احمد، گفت: کتاب غرب زدگی این نویسنده با شرایط امروز ما همخوانی دارد و هنوز هستند کسانی که علی‌رغم دستاوردهای بزرگ کشور، چشم امید به آمریکا دارند و جرأت نمی‌کنند فکر و یا تحلیل سیاسی درست داشته باشند.

وی بیان کرد: این روزها شاهد سالگرد امضای قرارداد ننگین سازش سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) و رژیم اشغالگر قدس هستیم چقدر این سازش مردم فلسطین را از نظر مقاومت عقب انداخت و اگر این سازش در آن زمان صورت نمی‌گرفت و فلسطینیان راه مبارزه را در پیش گرفته بودند، ما شاهد قتل عام‌ متعدد در سرزمین‌های اشغالی علیه فلسطینیان مظلوم نبودیم.

جبهه مقاومت به یقین پیروز خواهد شد

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: متأسفانه سازش برای فلسطین بسیار خسارت بار بود و امروز خدا را شاکر هستیم که همه جناح‌های درگیر با صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که راهی جز مقاومت وجود ندارد و این راه هر روز با قدرت بیشتری پیش می‌رود و یقین داریم که جبهه مقاومت پیروز خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز در میان صهیونیست‌ها، یهودیان زیادی هستند که علیه دولت صهیونیستی شعار می‌دهند هرچند که برای منافع خود شعار می‌دهند اما اینکه اختلاف بین صهیونیست‌ها وجود دارد نقطه قوتی برای جبهه مقاومت است و وزرای کابینه منفور صهیونیستی هر روز استعفا می‌دهند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: امروز تعبیر می‌شود که آمریکا به اسرائیل کمک می‌کند در حالی که معتقدیم آمریکا جزو اسرائیل نیست و اسرائیل هم غیر از آمریکا نیست. سرزمین‌های اشغالی پایگاه نظامی آمریکا و انگلیس است و غیر از این موضوعی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: روز وقف را نیز در پیش داریم، اگر افرادی هستند که از نظر اقتصادی از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند، به وقف بپردازند چرا که خداوند در قرآن کریم یادآوری کرده است که تمامی اموال شما روزی تمام می‌شود و هر آنچه که به خدا و در راه خدا اهدا شود مزین به برکت شده و باقی خواهد ماند.

آیت الله عابدینی در پایان بیان کرد: یکی از کارهایی که می‌توانیم با آن اموالمان را ماندگار کنیم سنت حسنه وقف است. امروز برای مقاومت اسلامی و برای ابقای فرهنگ دینی و اسلامی و برای وحدت و ارزش‌های دینی نیازمند وقف هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha