• جمعه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403061609191
  • خبرنگار : 50598

خطیب جمعه موقت اراک:

دولتمردان، زحمات گذشته را پاس بدارند و از داشته‌های موجود استفاده کنند

دولتمردان، زحمات گذشته را پاس بدارند و از داشته‌های موجود استفاده کنند

ایسنا/مرکزی امام جمعه موقت اراک گفت: دولتمردان باید زحمات گذشته را پاس بدارند و به خوبی از داشته‌های موجود استفاده کنند و این مهم، تنها به وسیله ایمان و اعتقاد انقلابی و اسلامی حاصل می‌شود.

حجت‌ الاسلام سید علی حسینی پور، ۱۶ شهریور در خطبه‌های نماز جمعه اراک با اشاره به آغاز ماه ربیع الاول ضمن تاکید بر ضرورت وحدت و همدلی، افزود: با یکدیگر مهربان و رئوف باشیم تا جامعه‌ای برخوردار از صلح و دوستی داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در عالم، قدرتی بی‌بدیل است، افزود: امروز در دنیا کشورهایی به واسطه بمب‌ها و سلاح‌های غیر متعارف قدرت گرفته‌اند ولی نظام جمهوری اسلامی به واسطه عاشورا و اربعین و مردم بصیر و مومن خود، قدرتمند شده است. 

حسینی پور با بیان اینکه قدرت این نظام به راحتی بدست نیامده است تصریح کرد: در ۱۷ شهریور سال ۵۷ دشمن خواست زهر چشمی از ملت ایران بگیرد تا از جای خود بلند نشود ولی عکس آن اتفاق افتاد. در تاریخ جمهوری اسلامی وقایع متعددی علیه ملت ایران اتفاق افتاده است ولی روز به روز قدرتمندتر شده‌ایم.

امام جمعه موقت اراک با تاکید بر اینکه دولت چهاردهم وارث قدرت امروز است گفت: اکنون بهترین زمان برای دولت چهاردهم است و باید تمام دولتمردان زحمات گذشته را پاس بدارند و به خوبی از داشته‌های موجود استفاده کنند،  این مهم، تنها به وسیله ایمان و اعتقاد انقلابی و اسلامی حاصل می‌شود. 

وی با بیان اینکه باید با قدرت وارد عرصه جهانی شویم افزود: با کار شبانه روزی می‌توان قله‌های بلند را فتح کرد. ما هرچه داریم از نیروی انسانی خودمان است و نیروی انسانی ولایتمدار و سختکوشی باید داشته باشیم.

امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: ما در حوزه آموزش و پرورش خیلی دغدغه داریم و از طرفی به آموزش و پرورش امید بسیاری داریم. آموزش عالی نیز وقتی درست می‌شود که آموزش و پرورش درست باشد. هر وقت در آموزش عالی و آموزش و پرورش خوب کار کنیم، جامعه آبادی خواهیم داشت.

حسینی پور همچنین بر اهمیت گسترش جمعیت نیز تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha