• جمعه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403061609189
  • خبرنگار : 50161

امام جمعه زنجان:

امید به غیرخدا داشتن موجب شکست و ناکامی می‌شود

امید به غیرخدا داشتن موجب شکست و ناکامی می‌شود

ایسنا/زنجان نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: داشتن نگاه خوش‌بینانه نسبت به آینده از مؤلفه‌های مهم بیانیه گام دوم انقلاب است.

آیت‌الله علی خاتمی امروز (جمعه ۱۶ شهریور ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به سالروز صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۷، اظهار کرد: همه باید توجه داشته باشیم که در رابطه با عملیاتی شدن این بیانیه چه اقداماتی انجام داده‌ایم.

وی، داشتن نگاه خوش‌بینانه نسبت به آینده را از مؤلفه‌های مهم بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرده و گفت: آنچه تا به امروز ملت ایران را سرپا نگه داشته، ایمان و امید به آینده است. 

خاتمی تصریح کرد: امید به غیر خدا داشتن موجب شکست و ناکامی خواهد شد. بدون امید به آینده هیچ گامی نمی‌توان برداشت و تلاش دشمن القای ناامیدی به ملت ایران است تا این ملت را از حرکت باز دارد. 

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان به جنایت‌های استکبار و کشورهای اشغالگر در برابر ملت ایران اشاره کرد و افزود: وقتی در جریان جنگ جهانی، انگلیس، کشور را اشغال کرد، چنان قحطی در ایران به وجود آمد که از ۱۹ میلیون نفر جمعیت آن زمان ۹ میلیون نفر جان باختند و با آن‌که کشور در جنگ جهانی دوم اعلام بی‌طرفی کرده بود ولی به دلیل بی‌کفایتی حاکمان، کشور تحت اشغال قرار گرفت. 

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در ادامه به فرارسیدن روز ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ اشاره کرد و یادآور شد: این روز یکی از خون‌بارترین روزهای دوران مبارزات انقلاب بود و با وجود ظلم و زور استکبار و استبداد، مردم با ایمان و اخلاص به میدان آمدند و نتیجه آن هم در بهمن ۵۷ به بار نشست.

وی با اشاره به ۱۸ شهریور، روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی، تصریح کرد: نخستین آیاتی که بر پیامبر اسلام نازل شد سخن از تعلیم و مبارزه با جهل بود که این موضوع تاکید بر علم آموزی بسیار اهمیت دارد. 

خاتمی خاطرنشان کرد: نهضت سوادآموزی در کشور، انقلابی عمل کرده ولی وجود جمعیت سه درصد بیسواد هم برای کشور زیاد است. 

امام جمعه زنجان به هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری اشاره کرد و گفت: این روز آغاز امامت ولی‌الله الاعظم بوده و بر اساس وعده همه ادیان توحیدی، پایان تاریخ پایان خوش و رفع ظلم و استبداد و جنایت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha