• جمعه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403061609152
  • خبرنگار : 50038

جشنواره‌های ۳۰ روزه ملایر آغاز شد

جشنواره‌های ۳۰ روزه ملایر آغاز شد

ایسنا/همدان رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از برگزاری ۱۵ جشنواره متنوع زیر مجموعه جشنواره ملی مبلمان منبت طی یک ماه پیش‌رو در اقصی نقاط شهرستان خبر داد.

ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: جشنواره بادام روستای ضربعلی، جشنواره غذا به همت مجمع خیرین سلامت، دوازدهمین جشنواره خوشه برتر، برپایی نمایشگاه خودروهای کلاسیک به همت هیئت اتومبیلرانی، جشنواره آلبالوی شهر زنگنه، جشنواره گردو و بادام علی آباد دمق، جشنواره شوریجات و ترشیجات شهر سامن، جشنواره ملی شیر پزی و جشنواره فرش ازاندریان از جمله این جشنواره‌ها به شمار می‌رود.

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ملایر ادامه داد: در همین راستا جشنواره های پاییزی شهرستان ملایر با آیین شکرگزاری و جشنواره بادام روستای ضربعلی کلید خورد.

جشنواره‌های ۳۰ روزه ملایر آغاز شد

جلیلی با بیان اینکه روستای ضربعلی از روستاهای توابع بخش سامن بوده که سطح زیر کشت و تولید بادام این روستا بسیار زیاد است، اظهار کرد: نخستین جشن شکرگزاری و جشنواره بادام ضربعلی با مشارکت بخشداری سامن، جهادکشاورزی، دهیاری روستا، میراث فرهنگی و با حضور حاج آقا آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مدیران شهرستانی و حضور پر شور مردم روستا و مسافران برگزار شد.

این مقام مسئول گفت: در این رویداد از برترین باغداران بادام روستای ضربعلی تقدیر و به قید قرعه به ۲۰ نفر از  شرکت کنندگان به رسم مهمان نوازی بادام اهدا شد، همچنین بازارچه غرفه های محصولات محلی شامل بادام گردو، آبغوره، ترخینه ، آش محلی  و انواع محصولات کشاورزی و باغی برپا و امکان خرید مستقیم از کشاورزان فراهم بود.

جشنواره‌های ۳۰ روزه ملایر آغاز شد

به گزارش ایسنا، پنجمین جشنواره آلبالو و آیین‌ شکرگزاری برای این‌ محصول بیست و سوم شهریورماه در شهر زنگنه ملایر برگزار می‌شود، جشنواره با برنامه‌هایی چون اجرای گروه‌های موسیقی و مفاخر کشور، طنز، کارناوال شادی، جشنواره غذا، آتش‌بازی و پرواز پاراگلایدر پیش‌بینی شده است.

گفتنی است، در حال حاضر ۸۰ درصد سطح زیر کشت آلبالو در بخش زند قرار دارد و سالانه ۵۰۰۰ تن آلبالو از باغات این بخش برداشت می‌شود، میانگین برداشت آلبالو در کشور شش تُن در هر هکتار است، اما در بخش زند در هر هکتار ۹ تن برداشت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha