• پنجشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403061508998
  • خبرنگار : 50975

پس از حریق...

پس از حریق...

ایسنا/چهارمحال و بختیاری زمانی که حریقی گسترده اتفاق می‌افتد، همه در تب و تاب کمک برای اطفا هستند و همواره آتش‌نشانان کسانی هستند که بی‌محابا به دل آتش می‌زنند تا با تمام توان آن را خاموش کنند، تلخی حادثه از جایی شروع می‌شود که بی‌توجهی‌های آزاردهنده از سوی مسئولان و دستگاه‌های مربوطه موج می‌زند و پیگیری‌ها و دلجویی از فردی که متحمل خسارت سنگین شده، مشاهده نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، در تاریخ ۹ شهریورماه ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه آتش‌سوزی در یک واحد صنفی لاستیک در شهرکرد به وقوع پیوست.

 به دلیل گستردگی حریق و شدت شعله‌ها از همه نیروهای آتش‌نشانی با تجهیزات سبک و سنگین استفاده شد، نیروهای آتش‌نشانی، بیش از دو ساعت برای اطفای حریق تلاش کردند و پس از ساعت‌ها حریق خاموش شد.

اما تلخ‌تر از این حادثه، چیزی است که متاسفانه تا به امروز و پس از گذشت تقریبا یک هفته، هیچ ارگان یا مسئول و دستگاهی به محل سرکشی نکرده است.

ازبین رفتن ۴۰۰۰حلقه لاستیک و خسارت به ۹ واحد مسکونی

محمود حبیبیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته از این واحد صنفی ۴۰۰۰ حلقه لاستیک کامیون و کامیونت مورد آسیب واقع شده و از بین رفته است.

رئیس اتاق اصناف شهرکرد گفت: به جز ۴۰۰۰ حلقه لاستیک تعداد ۹ واحد مسکونی نیز خسارت دیده و طبق برآورد صورت گرفته حداقل ۲۵ میلیارد تومان به این واحد صنفی خسارت وارد شده و تخریب ساختمان‌ها را نیز به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: اتاق اصناف برای همراهی و کمک به این واحد صنفی وارد عمل شده اما حمایت اتاق اصناف در مقابل خسارت وارد شده به این واحد بسیار ناچیز است.

حبیبیان با بیان اینکه طی این یک هفته هیچ مسئول و دستگاهی از صاحب این واحد دلجویی نکرده و هیچ حمایتی صورت نگرفته است، تاکید کرد: همکاری و کمک همه واحدهای صنفی و تمامی ارگان‌های دولتی به ویژه اداره صمت ضروری است. 

وی خاطرنشان کرد: از بخش اقتصادی استانداری نیز تقاضامندیم کمک بلاعوض در قالب تسهیلات کم بهره و بلندمدت به این فرد پرداخت شود، چرا که وقتی فردی دچار این حجم از خسارت می‌شود، همه واحدهای صنفی باید با همکاری هم و مسئولان کمک کرده تا به جامعه برگردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha