• پنجشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403061508849
  • خبرنگار : 50649

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از کشف راز قتل خانوادگی تا دستگیری سارقان اماکن دولتی و خصوصی

از کشف راز قتل خانوادگی تا دستگیری سارقان اماکن دولتی و خصوصی

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر دستگیری قاتل، کشف کالاهای قاچاق، کشف گازوئیل قاچاق و دستگیری سارقان اماکن دولتی و خصوصی مشاهده می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس امروز، ۱۵ شهریورماه از دستگیری ۲ برادر خبر داد که با شلیک گلوله، پسر دایی خود را به قتل رسانده بودند.

کاووس حبیبی بیان کرد: در پی دریافت گزارشی در تیر ماه سال جاری مبنی بر واژگونی خودرو منجر به فوت مشکوک یک نفر در اطراف شیراز (محور شیراز- کوهمره)، رسیدگی به پرونده به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که یک دستگاه خودرو نیسان به رانندگی شخصی به هویت معلوم که در این مسیر در حال حرکت بوده است، بنا به عللی واژگون و پس از برخورد با تیر برق کنار جاده، راننده ۴۵ ساله خودرو در دم فوت کرده است.

حبیبی تصریح کرد: در بازدیدهای تخصصی مأموران پلیس از محل وقوع حادثه و همچنین جسد متوفی و اخذ نظریه کارشناسی از سایر نهادهای مربوطه، آثار برخورد دو تیر اسلحه جنگی به ناحیه سر و گردن وی تأیید شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه با شواهد موجود فرضیه قتل قوت گرفت، افزود: در نهایت پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، دو پسر عمه ۴۴ و ۳۵ ساله مقتول با هماهنگی مرجع قضائی در مخفیگاهشان دستگیر و یک قبضه اسلحه گرم مورد استفاده در قتل نیز کشف شد.

وی با بیان اینکه این دو متهم در تحقیقات پلیسی به قتل اعتراف و انگیزه خود را اختلافات شخصی و قبلی با مقتول عنوان کردند، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و هر دو قاتل تحویل مرجع قضائی شدند.

کشف ۱۱۵ کیلو مواد قبل از تخلیه در محل دپو

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری ۲ قاچاقچی و کشف ۱۱۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر قبل از تخلیه در محل دپو خبر داد و گفت: با رصد پلیس مبارزه با مواد مخدر، ماموران از قصد قاچاقچیان در ترانزیت عمده مواد از شرق کشور به غرب و دپو موقت در منزلی در این شهرستان مطلع و رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

فرهاد آراوند به اقدامات فنی پلیس و شناسایی ۲ خودرو حامل مواد اشاره کرد و گفت: ماموران تحقیقات خود را آغاز و خودرو حامل مواد را تحت نظر قرار داده و همزمان با ورود قاچاقچیان به منزل، آنها را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۲ نفر قاچاقچی و توقیف ۲ دستگاه پژو حامل مواد، افزود: در بازرسی از خودروها و جاساز منزل، ۱۰۶ کیلوگرم حشیش و ۹ کیلوگرم تریاک کشف و ضبط شد.

آراوند با بیان اینکه متهمین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، خاطرنشان کرد: پلیس در ناامن کردن جامعه برای سوداگران مرگ جدیت دارد و در این مسیر، از هیچ گونه تلاش و ایثاری فروگذار نخواهد کرد.

توقیف کامیون حامل بیش از ۱۰ میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال خبر داد و اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران پلیس آگاهی هنگام کنترل محورهای مواصلاتی، یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق را متوقف کردند.

علی زنگنه‌نیا تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۸ عدد صندلی، ۳ عدد چمدان، ۱۲۵ قلم انواع لوازم آشپزخانه، ۱۸۲ عدد کیف مدرسه، ۵۴۸ ثوب البسه، ۲۶ جفت کفش، ۲ هزار و ۴۲۳ عدد انواع لوازم تحریر، ۷۲۰ عدد دستمال نظافت، ۳۹ دستگاه لوازم رایانه‌ای، ۱۸ عدد پتو، ۵۳۴ عدد انواع لوازم ورزشی و ۳۴ عدد چای خارجی قاچاق را کشف کردند.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۰ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال برآورد کردند، افزود: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

۶۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شیراز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف ۶۴ هزار و ۹۸۶ لیتر گازوئیل قاچاق در ورودی شهرستان شیراز خبر داد و گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق، روز گذشته مأمورین پلیس امنیت اقتصادی استان حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی سپیدان-شیراز به ۲ دستگاه کامیون حامل سوخت مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

احمدرضا خرم افزود: پس از انتقال کامیون‌ها به مقر انتظامی و برابر اعلام نماینده شرکت نفت، ۶۴ هزار و ۹۸۶ لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از این خودروها کشف شد. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس بیان کرد: رانندگان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

زندان مقصد سارق اماکن دولتی و خصوصی

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارق سابقه‌دار اماکن دولتی و خصوصی با اعتراف به ۱۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

اسماعیل زراعتیان با بیان اینکه اصلی‌ترین مولفه‌ای که امنیت اجتماعی جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد سرقت است، اظهار کرد: پیشگیری از وقوع سرقت، برخورد قاطع با سارقان و تشدید اقدامات پیشگیرانه، مهمترین اولویت مجموعه انتظامی است.

وی افزود: ماموران کلانتری ۳۷ بهارستان حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به منظور پیشگیری از سرقت و ایجاد امنیت اجتماعی به فردی مذکر مشکوک و طی بررسی متوجه شدند که در حال سرقت از یک مجموعه ورزشی است.

فرمانده انتظامی شیراز به دستگیری متهم مورد نظر با هماهنگی قضایی اشاره کرد و گفت: سارق پس از انتقال به پایگاه تجسس، در بررسی بیشتر به ۱۵ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان درخواست کرد در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف گازوئیل قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۴ هزار و ۸۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران کلانتری ۲۴ ابوذر این شهرستان، با دریافت اخباری مبنی بر نگهداری سوخت قاچاق در یک تعمیرگاه در یکی از محله‌های حوزه استحفاظی، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

اسماعیل زراعتیان افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن محل، ۴ هزار و ۸۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را در یک تانکر کشف کردند.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش سوخت کشف شده را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: صاحب گاراژ در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha