• پنجشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403061508682
  • خبرنگار : 90057

ارتش آلمان سامانه پدافند هوایی را فعال کرد

ارتش آلمان سامانه پدافند هوایی را فعال کرد

ارتش آلمان اولین سامانه پدافند هوایی Iris-T را در خاک خود به خدمت گرفت و تعدادی از آنها را برای رهگیری پهپادها و موشک‌ها به اوکراین داد.

به گزارش ایسنا، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت که این سیستم زمین به هوا بخشی از مجموعه‌ای از پدافند آلمانی و اروپایی است که پس از جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲، راه‌ اندازی شد.

شولتس در مراسمی در پایگاهی در تودندورف در نزدیکی شهر شمالی هامبورگ مدعی شد: روسیه موشک‌های خود را تا کالینینگراد مستقر کرده است و اگر پاسخی داده نشود سهل‌انگاری خواهد بود. عدم اقدام، صلح را به خطر می اندازد. من این اجازه را نمی دهم.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، شولتس به همراه بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفت این سامانه بخشی از طرح سپر آسمان اروپا است که شامل دفاع دوربرد در برابر موشک‌های بالستیک نیز می شود.

ارتش آلمان شش سیستم Iris-T SLM را با هزینه کل ۹۵۰ میلیون یورو (۱ میلیون دلار) به شرکت Diehl Defence سفارش داده است تا تا مه ۲۰۲۷ تحویل داده شود.

آلمان که پس از ایالات متحده، دومین کشور ارائه دهنده کمک نظامی به اوکراین است، قبلاً چهار سیستم Iris-T SLM را به اوکراین عرضه کرده و هشت سیستم دیگر را متعهد شده است.

رستم امروف، وزیر دفاع اوکراین روز چهارشنبه، به آلمان سفر کرد.

سامانه‌های Iris-T که به اوکراین فرستاده شده‌اند دارای پرتابگرهای سوار بر کامیون هستند که موشک‌هایی را برای رهگیری تهدیدات هوایی در برد تا ۴۰ کیلومتر (۲۵ مایل) شلیک می‌کنند.

شولتس گفت: اروپا، جدای از سیستم‌های دفاعی، به موشک‌های دقیق‌تر خود نیز نیاز دارد «تا شکاف خطرناکی با روسیه در این زمینه مهم استراتژیک وجود نداشته باشد».

در ماه ژوئیه، واشنگتن و برلین اعلام کردند که «استقرار چند بخشی» موشک‌های دوربرد آمریکا، از جمله موشک‌های کروز تاماهاوک، به آلمان در سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد. شولتس تاکید کرد که "تنها نگرانی ما جلوگیری از مهاجمان بالقوه است. هر حمله به ما باید به معنای خطری از سوی یک مهاجم باشد. نگرانی ما تامین صلح در اینجا و جلوگیری از جنگ است و نه چیز دیگر."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۱۳:۴۲

آقای الاغ شوت اون هیتلر بود که قدرت داشت. آلمان فقط صنعت گر خوبی ست. نه نظامی و... البته شما غربی ها راه نامردی و زور و قلدری و خنجر از پشت را خوب بلدید !!! به صدام بمب شیمیایی دادید! به اوکراین پدافند میدید! لات و اراذل از دعوای دیگران لذت می‌برند

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۱۳:۴۸

خوب فلسطین روهم کمک کنین اشک ازچشم دختراوکراینی بیادتمام رسانه ها پوشش میدن اروپاییها وآمریکای تروریست صداشون درمیاد ولی کودکان فلسطین تکه پاره میشن انگارنه انگارمرگ برشماها که اینقدپست ودورویین

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۲۱:۳۸

حرف حق

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۲۰:۳۸

آلمانی ها باید از صحنه روزگار محو نشوند. موجوداتی که از دو جنگ جهانی درس نگرفته‌اند . در صورتی که در آن زمان ابرقدرت بوده اند و حالا عملا سگ بی جیره پ مواجب و مستعمره آمریکایی ها هستند .

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۲۰:۴۷

فلسطین قهرمان