• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062113184
  • خبرنگار : 71129

موسسه آلمانی: ارتش برای جنگ آمادگی ندارد

موسسه آلمانی: ارتش برای جنگ آمادگی ندارد

بر اساس یک گزارش جدید مشخص شد که آلمان در ایجاد و شکل دهی ظرفیت‌های کافی ارتش به منظور بازداشتن روسیه شکست خورده و برای یک جنگ آماده نیست.

به گزارش ایسنا، در گزارش «موسسه کیل» (Kiel Institute) آلمان آمده که بودجه دفاعی آلمان کافی نیست و ارتش این کشور به سختی می‌تواند تسلیحاتی را که به اوکراین می‌فرستد، جایگزین کند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، این گزارش با مقصر دانستن دولت برلین بابت کم کاری در هزینه‌ها و بودجه‌های دفاعی اعلام کرد: «در حال حاضر برای آلمان ۱۰۰ سال زمان می‌برد تا ظرفیت ارتش را به سطح ۲۰۰۴ برساند.»

همچنین در این گزارش آمده است، درحالیکه آلمان طی ۲ سال گذشته در زمینه خرید و سرمایه گذاری دفاعی عقب مانده، روسیه به طرز چشمگیری ظرفیت ساخت سلاح از جمله سیستم‌های دفاعی پیشرفته را افزایش داده است. ظرفیت ساخت تسلیحاتی روسیه به حدی رشد داشته که می‌تواند تنها در کمتر از یک سال برابر با تمامی انبارهای ارتش آلمان، سلاح تولید کند.

در گزارش موسسه کیل که یک موسسه تحقیقاتی درباره موضوعات جهانی است، همچنین آمده است: «روسیه پیشرفت‌های زیادی در سیستم‌های رزمی مدرن داشته است. ظرفیت این کشور برای تولید پهپادها بیش از شش برابر شده و تخصص و زرادخانه موشک‌های مافوق صوت آن خطر بزرگی برای ناتو محسوب می‌شود.»

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان کمی از آغاز جنگ اوکراین در ۲۰۲۲، قول داد تا یک بودجه ۱۰۰ میلیارد یورویی برای مدرن سازی ارتش اختصاص دهد.

دولت ائتلافی او همچنین هزینه‌های دفاعی را در سال جاری به ۵۲ میلیارد یورو افزایش داد، اما به دلیل محدودیت‌های شدید بودجه، برنامه‌های بلندپروازانه را کاهش داد.

مدیر موسسه کیل همچنین گفته که پیشرفت آهسته در خرید برای ارتش و فقدان بودجه کافی برای پروژه‌های بزرگ دفاعی نشان داده که وعده دولت ائتلاف شولتس کاملا توخالی است.

وی افزود: «صلح زمانی برقرار می‌شود که دولت مسکو بفهمد نمی‌تواند در جنگ در اروپا از نظر نظامی پیروز شود. برای این منظور هم آلمان و اروپا باید ظرفیت‌های معتبر نظامی داشته باشند. آلمان باید بودجه دفاع سالانه خود را هر سال به دستکم ۱۰۰ میلیارد یورو برساند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha