• چهارشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403061408540
  • خبرنگار : 50237

ثبت ملی یادبود رزمندگان و شهدای همدان

ثبت ملی یادبود رزمندگان و شهدای همدان

ایسنا/همدان فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان گفت:به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته منطقه قراویز در سرپل ذهاب به عنوان محل یادبود رزمندگان و شهدای استان همدان ثبت ملی شد.

سردار مظاهر مجیدی چهارشنبه ۱۴ شهریور در چهارمین یادواره معلم شهید سردار علیرضا حاجی بابایی و شهدای عملیات رمضان ضمن عرض تسلیت شهادت امام رضا(ع)، اظهار کرد: ۸ هزار شهید استان همدان تقدیم انقلاب اسلامی شدند که نمادی از حضور مردم متدین و انقلابی استان در حمایت از جمهوری اسلامی بود.

وی با بیان اینکه عملیات رمضان یکی از عملیات های حساس و بزرگ بود افزود: رزمندگان استان همدان در قالب سه گردان مامور به لشگر ۴۱ ثارالله کرمان شدند و یکی از که دلایلی که سردار شهید سلیمانی در همدان حضور پیدا کرد این بود که رزمندگان این استان از نیروهای اصلی این عملیات بوده و شهدای بزرگی مانند شهید علیرضا حاجی بابایی و شهید حبیب مظاهری و ۱۵۰ شهید را در این عملیات تقدیم انقلاب شدند.

فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان با بیان اینکه دشمن بعثی بعد از این عملیات برای انتقام نماز جمعه مردم همدان را بمباران کرد اضافه کرد: شهید سلیمانی برای سالگرد عملیات رمضان به همدان آمده و سخنان بزرگی مانند ما ملت امام حسین و شهادت هستیم و به کلمات زیبایی را درباره رئیس جمهور منفور آمریکا اشاره کرد که یکی از دلایل شهادت او بود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات ۱۱ شهریور گفت: استان همدان سهم بزرگی در عملیات های مختلف دفاع مقدس داشت و چیزی که باید نمود پیدا می کرد و منطقه ای به نام شهدا و رزمندگان همدان به ثبت نرسیده بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته منطقه قراویز در سرپل ذهاب به عنوان محل یادبود رزمندگان و شهدای استان همدان ثبت ملی شد.

مجیدی با بیان اینکه منطقه قراویز مرکز هدایت نیروهای سپاه و شهدای استان بود که خط مقدمی برای حفظ منطقه سرپل ذهاب به شمار می رفت اعلام کرد: به زودی کلنگ احداث یادمانی در این منطقه زده خواهد شد تا یادبودی برای شهدای استان همدان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha