• چهارشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403061408443
  • خبرنگار : 50616

میدان‌داری خادمیاران رضوی مازندران درسوگ آفتاب هشتم

میدان‌داری خادمیاران رضوی مازندران درسوگ آفتاب هشتم

ایسنا/مازندران آیین عزاداری و سوگواری شهادت حضرت امام رضا (ع) امروز با میدان‌داری خادمیاران رضوی و قشرهای مختلف مردم مومن و ولایتمدار دیارعلویان درسطح شهرها و روستاهای مازندران برگزار شد.

در این مجالس معنوی هیات‌های مذهبی سه شنبه شب و روزچهارشنبه ۱۴ شهریور با حرکت دسته‌های سینه‌زنی در شهرها و روستاهای استان در رثای شهادت مظلومانه حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) به نوحه خوانی و عزاداری پرداختند.

همچنین تعدادی از کارشناسان مذهبی و استادان حوزه و دانشگاه با تسلیت دهه پایانی ماه صفر و شهادت حضرت امام رضا (ع) در خصوص فضائل، مناقب، سیره و نقش ائمه هدی در هدایت انسان‌ها مطالبی را بیان کردند.

مراسم سالروز شهادت امام رضا (ع) همچنان با آیین شبیه‌گردانی، تعزیه خوانی و برگزاری جلسات سخنرانی در اکثر مناطق و شهرستان‌های استان با حضور اقشار مختلف مردم تا پاسی از شب ادامه داشت.

دربیشتر مسیرهای شهری وروستایی مازندران که در طریق‌الرضا (ع) واقع شدند، با برپایی موکب‌هایی از مسافران، زائران ومجاوران شاه خراسان پذیرایی وتکریم کردند.

تعدادی از هیات‌های عزاداری مازندران هم بنا به رسم هرساله برای ادامه سوگواری و عزاداری در دهه آخر ماه صفر که مصادف با اربعین حسینی و رحلت جانگذار پیامبراکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) است در مشهدالرضا حضور دارند.

میدان‌داری خادمیاران رضوی مازندران درسوگ آفتاب هشتم

 اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ونهادهای اجرایی استان اعلام کردند، دریک هفته گذشته حدود ۴۰ هزار نفر برای شرکت در آیین عزاداری دهه آخر ماه صفر به ویژه شهادت امام رضا (ع) از شهرهای مختلف این استان عازم مشهد الرضا شدند.

از مازندران نیز چهار موکب مردمی در مشهد مقدس برپا شده و از زائران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) پذیرایی می‌کنند.

استاندارمازندران به همراه برخی ازمدیران کل دستگاه‌های اجرایی این استان نیز طی روزهای گذشته درجمع هیات‌های مازندرانی درروزهای پایانی صفر به مشهد مقدس سفر کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha