• چهارشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403061408390
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خبر داد:

اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر در تعاونی‌های کردستان

اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر در تعاونی‌های کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در استان کردستان ۲۲۰۰ تعاونی فعال با ۱۸۵ هزار نفر عضو وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

 فرزاد پیشکاری، امروز چهارشنبه (۱۴ شهریور) با بیان اینکه توسعه تعاونی‌ها با هدف اشتغالزایی و رشد اقتصادی، از مهمترین اولویت‌های این اداره کل است، اظهار کرد: برای حل مشکلات تعاونی‌ها در استان، سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‌های استان پرداخت شده و امسال نیز ۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات دیگر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در استان کردستان ۲۲۰۰ تعاونی فعال با ۱۸۵ هزار نفر عضو وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر را در استان فراهم کرده است، افزود: حمایت، هدایت و نظارت بر تعاونی‌ها از مهمترین اقدامات این اداره کل در خصوص تعاونی‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه بالغ بر ۱۴۰ تعاونی در نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان ثبت‌نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد هفت تعاونی به عنوان تعاونی‌های برتر از سوی کارگروه اجرایی نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان و دو تعاونی به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شده‌اند که در هفته تعاون از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.

پیشکاری کردستان را از استان‌های پیشرو در زمینه تعاون و مشارکت‌های جمعی دانست و گفت: استان کردستان سرشار از منابع طبیعی خدادادی و ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات است که استفاده از ظرفیت تعاون می‌تواند توسعه اقتصادی را برای این استان به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اهتمام جدی در بحث حمایت از تعاونی‌ها دارد و با اعتقاد بر اینکه که تعاونی‌ها می‌توانند بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال در استان و کشور باشند، اضافه کرد: آموزش لازمه توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در جامعه است و با آموزش صحیح و ترویج فرهنگ تعاون می‌توان به ایجاد سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد کشور امیدوار بود.

لازم به ذکر است سیزدهم شهریور به نام روز ملی تعاون و ۱۶ لغایت ۲۲ شهریور به نام هفته تعاون در تقویم رسمی کشور نام گزاری شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha