• چهارشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403061408378
  • خبرنگار : 50177

مردم لرستان به سوگ امام رئوف نشستند

مردم لرستان به سوگ امام رئوف نشستند

ایسنا/لرستان مردم ولایتمدار شهرها و روستاهای لرستان در سالروز شهادت هشتمین امام شیعیان حضرت امام رضا (ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

در سالروز سوگ شهادت امام هشتم شیعیان علی بن موسی الرضا (ع) عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) درهمه شهرها و روستاهای سراسر استان به سوگ نشستند.

مردم مؤمن و ولایتمدار لرستان همزمان با شهادت امام رضا(ع) با برگزاری آیین‌های ویژه سوگواری و عزاداری در حسینیه‌ها، مساجد، تکایا و بقاع متبرکه اشک ماتم ریختند و با برپایی مجالس مرثیه‌سرایی و روضه‌خوانی ضمن قرائت زیارت بقیع و ذکر توسل و مدیحه سرایی مداحان به سینه‌زنی پرداختند.

در این آیین‌های عزاداری نوجوانان و جوانان استان با شور ویژه‌ای مجالس مرثیه‌سرایی و روضه‌خوانی را برپا کردند و در سوگ و عزای آن امام همام گریستند.

همچنین برخی از اقشار مختلف مردم با نوحه و مرثیه‌خوانی در قالب هیئت سینه‌زنی و زنجیرزنی در خیابان‌ها و معابر سطح شهر حاضر شده و در رثای آن امام همام اشک ماتم ریختند، بسیاری از موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی نیز با استقرار در نقاط مختلف شهرها و روستاها با پخش چای، شربت و انواع مختلف نذری پذیرای خیل عظیم عزاداران بودند.

هرساله بسیاری از مردم شهـر خرم‌آباد و سایر شهرهای لرستان طبـق سنت دیرینه خـود با برپایی مراسم‌های روضه‌خوانی و عزاداری و پذیرایی از عاشقان نبوی درغم شهادت امام موسی الرضا (ع) به سوگواری و عزاداری می‌پردازند.

امام علی بن موسی الرضا (ع) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا، در یازدهم ذیقعدﺓ الحرام سال ۱۴۸ هجری در مدینه منوره دیده به جهان گشود، پدر بزرگوار ایشان امام موسی‌کاظم (ع) پیشوای هفتم شیعیان و مادر گرامیشان نجمه و خواهر گرامی‌اش حضرت معصومه (س) نام دارد.

ایشان در سن ۳۵ سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان شدند، حیات این امام همام مقارن با خلافت خلفای عباسی بود و سختی‌ها و رنج بسیاری را بر امام روا داشتند و سر انجام مأمون عباسی ایشان را در سن ۵۵ سالگی به شهادت رساند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha