• چهارشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061408372
  • خبرنگار : 50548

حضور وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه و پایانه مسافربری امام رضا (ع)

حضور وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه و پایانه مسافربری امام رضا (ع)

ایسنا/خراسان رضوی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر امروز خود به خراسان رضوی از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی‌نژاد و پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد بازدید کرد.

فرزانه صادق صبح امروز چهارشنبه ۱۴ شهریورماه در جریان سفر به استان خراسان رضوی از بخش‌های مختلف فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و نحوه خدمت رسانی به زائران و مسافران در ایام پایانی ماه صفر بازدید کرد و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

وی همچنین در نشستی با موضوع گزارش اقدامات انجام شده در بخش‌های هوایی در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد حضور یافت. 

گفتنی است از تاریخ ۹ تا ۱۸ شهریورماه مورخ ۲۵ صفر تا ۴ ربیع الاول برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شد، به‌طوری که پروازهای ویژه ایام پایانی ماه صفر در ادامه عملیات اربعین دیده شد و هماهنگی لازم با سازمان هواپیمایی کشوری به عمل آمد تا تمام پروازهای درخواستی در این ایام عملیاتی شوند. 

طبق آمار رسمی برای نشست و برخاست ۲ هزار و ۲۳۰ پرواز و اعزام و پذیرش ۳۰۴ هزار و ۳۹۷ مسافر در این ایام مجوز صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل در نشست و برخاست (یک هزار و ۶۴۴ پرواز) ۳۶ درصد و در اعزام و پذیرش (بیش از ۲۱۴ هزار مسافر)  ۴۲ درصد رشد داشته است. در مدت مذکور فرودگاه بین المللی مشهد میزبان پروازهایی از مبدا ۱۴ شهر خارجی و ۳۱ شهر داخلی است. 

همچنین پارکینگ فرودگاه بین المللی مشهد قابلیت پارک (توقف) ۵۰ هواپیمای هم‌زمان را دارد و در ترمینال این فرودگاه نیز مسافران ۳۵ پرواز به طور هم زمان می‌توانند اعزام و پذیرش شوند. 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر امروز خود به استان خراسان رضوی از پایانه مسافربری امام رضا (ع) بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روزهای چهارشنبه تا جمعه (۱۴ تا ۱۶ شهریور) روزهای اوج سفرهای بازگشت زائران از مشهد مقدس با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی بوده و در روزهای اوج بازگشت مسافران، روزانه بین ۴ تا ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل برای جابه‌جایی زائران مورد نیاز است. سهم ناوگان اتوبوسی برای خدمت رسانی به زائران ۴۵ درصد، سهم ناوگان مینی بوس و سواری ۴۶ درصد، ناوگان بین المللی ۸ درصد و ناوگان دربستی یک درصد پیش بینی شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha