• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403061308172
  • منبع : نمایندگی سمنان

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع):

راهکار مقابله با سلطه به طور قطع و یقین «مقاومت»است و لاغیر

راهکار مقابله با سلطه به طور قطع و یقین «مقاومت»است و لاغیر

ایسنا/سمنان دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: بدون تردید بر اساس آموزه‌های اسلام، راهکار مقابله با سلطه به طور قطع و یقین «مقاومت»است و لاغیر.

آیت الله رضا رمضانی ۱۳ شهریورماه در نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت با تقدیر از برپایی این اجلاسیه در دامغان از این رویکرد به مقاومت به عنوان یک نکته طلایی نام برد و اظهار کرد: در گذشته‌های دور و دوران پیامبر(ص) برخی‌ها افرادی را یک و چند یک‌هزار نفر را به بردگی می‌کشیدند اما برده‌داری نوین به دنبال بردگی همه مردم یک کشور و یا همه دنیا است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰آیه قرآن در خصوص مقاومت وجود دارد، ادامه داد: گاهی مقاومت می‌تواند بستر انتشار رحمت الهی را فراهم کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) انتقاد از برخی رویکردها به صلح ذیل مفاهیمی نظیر عدالت و حقوق بشر، افزود: این عقلانیت نه عقلانیت اسلامی که عقلانیت غربی و این معنویت نه معنویت از منظر اسلامی که معنویت امریکایی و اروپایی است که امروزه تحت همین عنوان بیش از ۴۰۰۰ معنویت جعلی پدید آورده‌اند.

وی افزود: این معنویت غربی برخلاف معنویت اصیل اسلامی که مسئولیت‌پذیر است، مسئولیت‌گریز است. لذا باید این ادبیات به درستی معرفی و شناسانده شود همچنان که رهبری معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بعد از پیشرفت علم در مولفه دوم بر اخلاق و معنویت تاکید می‌فرمایند.

آیت الله رمضانی عنوان کرد: برخی‌ها با عنوان اسلام رحمانی به دنبال صلح مطلق هستند، در آیات قرآن در هیچ جا به صلح مطلق اشاره نشده است، صلح باید بر محور عدل باشد.

وی تاکید کرد: عقلانیت، معنویت و عدالت امروزه به صورت یک گفتمان در دنیای بشری پذیرفته شده و اگر ما اسلام را با این سه مهم معرفی کنیم، فاتح گفتمان عرصه انقلاب خواهیم بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه مقاومت، بسترساز انتشار رحمت الهی در جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: در عرصه کرامت باید از جهاد اکبر و در عرصه عدالت باید از جهاد اصغر استفاده کرد.

وی به انواع قیام پرداخت و اضافه کرد: در قیام فردی، ما باید در مسیر توحید حرکت کنیم، در حوزه اجتماعی نیز بحث دعوت به عدالت مهم است، عدالت برای تحقق نیازمند هزینه است.

رمضانی با بیان اینکه ظلم به هیچ‌ عنوان در اسلام جایی ندارد، خاطرنشان کرد: کرامت برای این است که انسان به نظام‌ توحیدی ورود پیدا کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به مفهوم مقاومت در آموزه‌های دین مبین اسلام اضافه کرد: اخلاق و ادب، عین مقاومت است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم انبیاء در راس مقاومت حضور دارند و لذا در لوای مقاومت انسان باید به جایی برسد که خود را برای سعادت و خوشبختی جامعه و بشر، وقف خداوند کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با گرامیداشت یاد شهید امیر عبداللهیان گفت: ایشان بین مفاهیم معنویت، کرامت و عدالت جمع بستند در واقع در کرامت خود را تهذیب کرد و در عرصه عدالت به مدیریت پرداخت. شهید امیر عبداللهیان در دوران مدیریت خود توانست بین کرامت و عدالت جمع ببندد و از این رو ایشان هم متعهد و اخلاق مدار بود و هم در امور کاری خود نیز فردی متخصص و کارآمد بودند.

وی ادامه داد: شهید امیر عبداللهیان انسانی وارسته و اخلاق‌مدار بود و از همین رو به معنای واقعی کلمه دیپلماسی میدان را معنا کردند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به ارتباط خود با وزیر خارجه شهید گفت: ایشان یکی از حامیان و پشتیبانان مجمع جهانی اهل بیت(ع) بودند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha