• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403061308148
  • منبع : نمایندگی سمنان

سفیر جمهوری عراق:

شهید امیرعبداللهیان الگویی برای همه مجاهدان دنیا بود

شهید امیرعبداللهیان الگویی برای همه مجاهدان دنیا بود

ایسنا/سمنان سفیر جمهوری عراق گفت: شهید امیرعبداللهیان نه تنها یک الگو برای کارکنان وزارت خارجه در ایران بلکه یک الگوی برای همه مجاهدان در همه جهان بود.

دکتر نصیر عبدالحسن عبدالله، ۱۳ شهریورماه در نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت با تقدیر از برپایی این اجلاسیه اظهار کرد: شهید امیر عبداللهیان یک شخصیت کارآمد و الگو برای همه آنها که در عرصه دیپلماتیک فعالیت دارند، بود.

وی با قدردانی از برپایی اجلاسیه بزرگداشت شهید عبداللهیان افزود: ایشان توانایی های علمی و اخلاقی بسیار ارزنده‌ای داشتند.

سفیر عراق ادامه داد: مشارکت در این کنفرانس در واقع به علت قدردانی از برادر عزیز و دوست عزیزم شهید امیرعبداللهیان و درود و تحیات جمهوری عراق به همه خانواده های شهدا و شهید امیرعبداللهیان است.

وی از این شهید به عنوان یک چهره مردمی نام برد و گفت: من بارها شاهد بودم وقتی به عراق می آمدند و در شهرهای کربلا، نجف و کاظمین حضور می‌یافتند، مردم بر گرد ایشان جمع می‌شدند و همین نشان می‌داد که چهره‌ای بسیار مردمی هستند.

وی با تمجید اخلاق نیکو و مردمی وزیر خارجه شهید کشورمان افزود: شهید عبداللهیان چهره ای بود که هم مردم به وی علاقه نشان می‌دادند و هم وی به مردم عشق و علاقه زیادی داشت.

سفیر عراق اظهار کرد: من افتخار دارم بارها در عراق همراه ایشان بوده و بخوبی شاهد بودم که‌چگونه از محبت و دوستی بی نظیر مردم برخوردار بودند.

عبدالحسن عبداللهتصریح کرد: شهید امیر عبدالهیان توانایی‌های دیپلماتیک علمی و اخلاقی ارزنده ای داشتند و ما در واقع زبانمان قاصر از این است که بخواهیم درباره تمامی کمالات و ویژگی های ایشان صحبت کنیم.

وی اضافه کرد: ایشان نه فقط برای کارکنان وزارت امور خارجه ایران یک شخصیت فرزانه ای بود، بلکه از لحاظ اخلاق و تدین و پشتکار داشتن و مجاهدت برای همه مجاهدین و افراد الگو بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha