• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403061308121
  • خبرنگار : 50180

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

کرمانشاه ۱۸۰۰ هیات مذهبی ثبت شده دارد/ هیات‌های مذهبی در حوزه «جهاد تبیین» پای کار باشند

کرمانشاه ۱۸۰۰ هیات مذهبی ثبت شده دارد/ هیات‌های مذهبی در حوزه «جهاد تبیین» پای کار باشند

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از هیات‌های مذهبی خواست در حوزه «جهاد تبیین» پای کار باشند.

حجت الاسلام محمد میرزایی امروز (۱۳ شهریور)  در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه استان کرمانشاه ۱۸۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده دارد که ۸۰ هیئت آن خاص بانوان است، اظهار کرد: ۸۰۰ هیئت مجوزدار در شهر کرمانشاه داریم.

وی هیات‌های مذهبی را به سه سطح تقسیم بندی کرد و گفت: هیات‌های مذهبی سطح یک هیات هایی هستند که جلسات هفتگی و یا ماهانه در طول سال دارند و تعداد آنها در شهر کرمانشاه ۹۰ هیات است. هیات‌های مذهبی سطح دو فقط در مناسبت‌های خاصی مثل ایام شهادت و ولادت ائمه اطهار (ع) برنامه دارند و تعداد آنها در شهر کرمانشاه حدود ۱۸۰ هیات است و هیات‌های سطح سه نیز صرفا در ماه‌های محرم و صفر برنامه دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه باید ظرفیت‌های هیات‌های مذهبی استان شناسایی شوند، گفت: در این صورت می‌توان با تجمیع هیات‌های کوچک و راه اندازی هیات‌های بزرگ عزاداری کارهای فاخری در سطح استان انجام داد.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین، گفت: هیات‌های مذهبی خاستگاه جهاد تبیین بوده و باید روی موضوع جهاد تبیین برنامه‌ریزی ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: هیات‌های مذهبی باید در حوزه جهاد تبیین ورود کرده و با روشنگری در مورد موضوعات روز حضور تاثیرگذار در عرصه جهاد تبیین داشته باشند.

وی از رسانه ها خواست کمک کنند تا هیات‌های مذهبی کانون‌های جهاد تبیین شوند.

میرزایی همچنین از مستقل شدن شورای هیات‌های مذهبی بانوان در کشور برای اولین بار در کشور در استان کرمانشاه خبر داد.

میرزایی در ادامه با اشاره به تشکیل قرارگاه ملی مسجد زیر نظر رهبری و به دستور ایشان در پی گلایه‌هایی که از رها بودن مساجد و نداشتن متولی واحد وجود داشت، تصریح کرد: قرار شده در هر استانی قرارگاه استانی مسجد با ریاست نماینده ولی فقیه در استان و نایب رئیسی ادارات کل تبلیغات اسلامی تشکیل شود تا رسیدگی به امورات مساجد بهتر انجام شود.

میرزایی اشاره ای هم به در دست اجرا داشتن طرحی برای احیای مساجد در استان داشت و گفت: در این طرح تلاش خواهد شد تا با تقویت ائمه جماعت مساجد، در جهت ایجاد نشاط و پویایی بیشتر در مساجد برنامه ریزی شود.

میرزایی ادامه داد: پیگیری می‌کنیم تا با تخصیص منابع استانی در جهت احیای هرچه بیشتر مساجد تلاش کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۱۵۰۰ مسجد دارد، گفت: بیش از ۵۰۰ مسجد استان خاص مناطق اهل سنت استان بوده و هزار مسجد دیگر نیز اختصاص به اهل تشیع دارد.

وی با بیان اینکه شهر کرمانشاه ۱۲۰ مسجد دارد که در حدود ۱۰۰ مسجد آن اقامه نماز مغرب و عشا داریم و در تعداد کمی از مساجد هم اقامه نماز سه وعده انجام می‌شود، افزود: برخی از مساجد در حال بازسازی هستند و اقامه نماز جماعت ندارند، تعدادی فرسوده هستند و برخی هم به دلیل نداشتن امام جماعت تعطیل هستند.

 وی با بیان اینکه در مساجد استان کمبود روحانی برای اقامه نماز جماعت داریم، گفت: در تلاشیم تا با استفاده از ظرفیت طلبه‌های جوان مشکل کمبود امام جماعت مساجد را مرتفع کنیم.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در استان کرمانشاه مسئولیت کمیته فرهنگی اربعین بر عهده تبلیغات اسلامی است، گفت: امسال مبلغ پنج میلیارد تومان اعتبار برای انجام کارهای فرهنگی اربعین در اختیار استان قرار گرفته بود که البته یک ریال از این پول به طور مستقیم در اختیار کمیته فرهنگی اربعین قرار نگرفت. ۳.۵ میلیارد تومان از طریق مناقصه برای انجام کارهای زیرساختی هزینه شد و ۱.۵ میلیارد دیگر هم قرار شده در قالب ارائه فاکتور مربوط به کارهای فرهنگی انجام شده پرداخت شود.

میرزایی با بیان اینکه اربعین امسال حدود ۱۲۷ مبلغ و مبلغه در مواکب استان کرمانشاه مستقر بودند، گفت: اقدامات فرهنگی خوبی مثل توزیع هدایای فرهنگی بین زوار و به طور خاص بین کودکان و نوجوانان حاضر در پیاده روی اربعین انجام شد.

میرزایی با بیان اینکه اگر اعتبارات فرهنگی در اختیار ستاد اربعین در استان قرار گیرد می‌توان اقدامات در خوری در حوزه زیرساختی در استان انجام داد، گفت: به عنوان مثال می‌توانیم با خرید تجهیزاتی مثل ویدئووال، بیلبوردهای تبلیغاتی و ... کارهای شاخص و ماندگاری در استان انجام دهیم.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha