• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403061308055
  • خبرنگار : 71567

جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر استاد جلیل تجلیل اعلام شد/ پیام تسلیت رئیس دانشگاه تهران

جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر استاد جلیل تجلیل اعلام شد/ پیام تسلیت رئیس دانشگاه تهران

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران از زمان تشییع پیکر زنده یاد استاد جلیل تجلیل خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر عبدالرضا سیف، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران با عرض تسلیت درگذشت جلیل تجلیل استاد پیشکسوت و چهره ماندگار زبان و ادب فارسی، گفت: استاد جلیل تجلیل استاد راهنمای اینجانب در مقطع دکتری بودند و ایشان مقام استادی بر همه دانشجویان و استادان حال حاضر زبان و ادب پارسی دارند.
 
استاد تمام دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران افزود: بر اساس برنامه تعیین‌شده از سوی خانواده استاد تجلیل، پیکر ایشان از ساعت ۱۱ روز چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه با حضور اعضای خانواده و شاگردان، همکاران و دوستداران استاد از محل مجتمع عروجیان بهشت زهرا(س) تشییع و به قطعه ۳۱۴ بهشت زهرا(س) منتقل می‌شود.
 
دکتر سیف خاطرنشان کرد: مراسم ترحیم استاد جلیل تجلیل روز پنج‌شنبه ۱۵ شهریور ماه، ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰ در مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران برگزار می‌شود.
 
وی افزود: همچنین مراسم یادبود نیز هفته آینده با حضور دانشگاهیان در مسجد دانشگاه تهران منعقد می‌شود که زمان دقیق آن متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در این زمینه دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر جلیل تجلیلی پیام تسلیت صادر کرد که متن آن به این شرح است:
 
"بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

همزمان با ایام رحلت رسول مکرم اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)، استاد فرزانه و چهره ماندگار زبان و ادب فارسی، استاد دکتر جلیل تجلیل که در مکتب عشق به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام پرورده شده بود، به جهان باقی شتافت.

استاد جلیل تجلیل نه تنها از برای ممارست علمی و آثار وزین ادبی با رویکرد زیبایی‌شناسی و بلاغی، که بخاطر دارا بودن بیان بلیغ، کلام نافذ، حسن خلق، تواضع کم‌نظیر و ساده‌زیستی همواره مورد احترام جامعه علمی و عالمان و اندیشمندان حوزه فرهنگ و ادب کشور بود.

چهره‌هایی نظیر استاد تجلیل که علم و دین را در هم آمیخته‌اند، نه فقط استادی شاخص برای حوزه تخصصی خود، که معیاری صادق و تراز برای همه پویندگان راه علم و مشتاقان و تشنگان معنویت و انسانیت هستند و بایسته است که در دوره‌های منش استادی، بیش از این از سلوک و سبک زندگی ایشان گفته شود.

ضمن ابراز تأسف عمیق، درگذشت آن مرحوم را به خانواده داغدارشان و جامعه علمی و فرهنگی کشور به ویژه استادان، کارکنان و دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های کشور تسلیت عرض نموده و از پیشگاه ایزد منان برای آن فقید سعید آمرزش و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزز صبر جزیل و شکیبایی مسئلت دارم".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha