• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403061308002
  • خبرنگار : 71460

پایان یک عاشقانه آرام؟

پایان یک عاشقانه آرام؟

محمد صلاح در پایان دیدار منچستریونایتد و لیورپول اعلام کرد تابستان ۲۰۲۵ لیورپول را ترک خواهد کرد. برای بسیاری این پرسش پیش‌ آمده است چرا لیورپول برای تمدید قرارداد او دست به کار نشده و چقدر این جدایی جدی است.

به گزارش ایسنا، محمد صلاح یکی از ستاره‌های لیگ برتر در سال‌های اخیر بوده است. او در پایان بازی عصر یکشنبه  در ورزشگاه اولدترفورد برای دقایقی وارد استودیوی اسکای اسپورت شد و همانجا اعلام کرد این آخرین فصل حضورش در باشگاه لیورپول است. هواداران لیورپول شوکه و هواداران سایر باشگاه‌ها آماده شدند نفس راحتی بکشند. آیا «مو» واقعا چمدان‌هایش را بسته است؟

یکی از بهترین بازیکنان تاریخ لیورپول

هر باشگاه بزرگی یک یا چند بازیکن بزرگ را دارد که در تاریخش اسطوره محسوب می‌شوند. صلاح نیز در لیورپول چنین جایگاهی دارد. وقتی صلاح به لیورپول پیوست خیلی‌ها در موفقیت او در لیگ برتر تردید داشتند چون قبلا دوران ناموفقی را در چلسی سپری کرده بود. حتی بعد از اینکه صلاح در فصل اول درخشید نیز همه به او گفتند صلاح پدیده یک‌فصلی است ولی او هر روز و هر فصل منتقدانش را وادار به سکوت کرد. او اکنون در زمره سه گلزن برتر تاریخ باشگاه به شمار می‌آید و ۲۱۴ گل به ثمر رسانده است. فقط راجر هانت (۲۶۲) و یان راش (۳۳۹) جلوتر از او هستند.

صلاح در لیگ برتر بهترین گلزن تاریخ لیورپول است. او ۱۵۸ گل در این رقابت‌ها به ثمر رسانده و با اختلاف بهترین است. رابی فاولر در حال حاضر ۳۰ گل عقب‌تر از اوست. دو بازیکن دیگر که بیش از صد گل زده‌اند، استیون جرارد و مایکل اوون هستند. هیچ بازیکن دیگری در لیورپول نتوانسته است حتی ۱۰۰ گل بزند چه برسد به ۱۵۰ گل یا بیشتر.

صلاح مصری دو گل نیز برای چلسی به ثمر رسانده است تا با ۱۶۰ گل زده در لیگ برتر در زمره ۱۰ گلزن برتر تاریخ این لیگ نیز باشد. جرمین دفو ۱۶۲ و رابی فاولر ۱۶۳ گل به ثمر رساندند و صلاح می‌تواند به‌زودی به رده هشتم برترین گلزنان تاریخ لیگ برتر نیز صعود کند. او مهم‌ترین بازیکن دوران کلوپ و یکی از دلایل موفقیت لیورپول بوده است و قطعا پرکردن جای خالی‌اش دشوار خواهد بود.

پایان یک عاشقانه آرام؟

قرارداد صلاح با لیورپول تابستان ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد. اینکه هنوز پیشنهادی برای تمدید قرارداد به صلاح داده نشده، زنگ خطری برای هواداران و باشگاه است. از دست دادن صلاح مانند خروج مسی از بارسلوناست. او بزرگ‌ترین دارایی و بهترین بازیکن تیم است.

خبرنگاران نزدیک به باشگاه هم‌اکنون شروع به شفاف‌سازی این وضعیت کرده‌اند. به عنوان مثال ملیسا ردی نوشت که صلاح دوست دارد بماند. ظاهرا خودش معتقد است که هنوز چندین سال می‌تواند در سطح بالایی بازی کند. او در عین حال با اشاره به اینکه باشگاه هنوز مذاکره با این بازیکن را آغاز نکرده است، این سوال را مطرح کرد: چرا لیورپول اینقدر منتظر است؟

شرایط در عربستان به دقت تحت نظر است. پیش از این شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه الاتحاد حاضر است ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون یورو صرف به دست آوردن بازیکن مصری کند. جای تعجب نیست: صلاح چهره فوتبال عرب است و بدون شک انتقالش بلافاصله اعتبار لیگ عربستان را بالا می‌برد و مخاطبان جدیدی را جذب می‌کند.

اگر لیورپول تصمیم بگیرد راهش را از این بازیکن جدا کند، مطمئنا او راهی عربستان خواهد شد. پول آنجا هنوز تمام نشده، فوتبال سقوط نکرده و زمان آن رسیده تا به دنبال جایگزینی برای کریستیانو رونالدو باشند. صلاح جوان‌تر از CR7 است و می‌تواند مبلِّغی عالی برای جام جهانی ۲۰۳۴ باشد که در عربستان برگزار می‌شود.

منبع: اکسپرس

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha