• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061307943
  • خبرنگار : 71516

دلیل عدم ذکر تاریخ ۲۷ مه در سخنرانی نتانیاهو از زبان آیزنکوت

دلیل عدم ذکر تاریخ ۲۷ مه در سخنرانی نتانیاهو از زبان آیزنکوت

عضو کنست (پارلمان اسرائیل) تأکید کرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی دوشنبه تاریخی را که در آن تمام اعضای کابینه جنگ منحل شده با معامله تبادل اسرا موافقت کرده بودند، ذکر نکرد.

به گزارش ایسنا، «گادی آیزنکوت» عضو کنست و وزیر سابق کابینه منحل شده رژیم صهیونیستی گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر در سخنرانی دوشنبه تمام تاریخ‌ها را ذکر کرد به جز تاریخ ۲۷ مه. در این تاریخ تمام اعضای کابینه جنگ با پیشنهاد معامله تبادل اسرا موافقت کردند.

وی تأکید کرد: نتانیاهو به دلیل ۲ تن از شرکایش با مطرح کردن پیشنهاد در کابینه اصلی (امنیتی و سیاسی) مخالفت کرد.

اشاره وی به ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی است که با این معامله مخالفت کردند و خواهان شهرک سازی در غزه شدند.

نتانیاهو در سخنرانی دوشنبه تاریخ‌هایی را بین ماه‌های مه و ژوئیه ذکر کرد و مدعی شد که رژیم صهیونیستی در این تاریخ‌ها با معامله تبادل اسرا موافقت کرد اما حماس با آن مخالفت کرد.

نتانیاهو مدعی شد: همه ما می‌خواهیم افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست در نوار غزه) را برگردانیم، اما مناطقی وجود دارد که نباید آنها را رها کنیم، از جمله محور فیلادلفیا که اولین شریان اکسیژن حماس است و این جنبش برای مدت طولانی در آنجا قدرت خود را حفظ کرد، خود را به خوبی مسلح کرد و به ما حمله کرد.

بنیامین نتانیاهو افزود: همه کسانی که می‌گویند می‌توانیم ۴۲ روز از محور فیلادلفیا خارج شویم، می‌دانند که ۴۲ سال خواهد بود. اگر محور فیلادلفیا را ترک کنیم، جهان به ما اجازه بازگشت به آن را نخواهد داد.

وی ادامه داد: تاکنون تمرکز تلاش‌ها علیه حماس نظامی بود و اکنون تمرکز تلاش‌ها سلب توانایی‌های دولتی و تغییر سازوکار کمک‌های بشردوستانه خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha