• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403061307887
  • خبرنگار : 71129

وزیر دفاع انگلیس: اسرائیل از حمایت بی‌چون و چرای ما برخوردار است

وزیر دفاع انگلیس: اسرائیل از حمایت بی‌چون و چرای ما برخوردار است

در حالی که لندن با انتقادهایی از سوی مقام‌های رژیم صهیونیستی و همچنین یهودیان انگلیس بابت تعلیق بخشی از صادرات نظامی به این رژیم روبه‌رو است، وزیر دفاع انگلیس در جریان صحبت با وزیر جنگ تل‌آویو تاکید کرد که امنیت این رژیم به رغم تعلیق صادرات یکسری اقلام تسلیحاتی تضعیف نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، انگلیس حدود ۳۰ مجوز از ۳۵۰ مجوز صادرات تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی را به دلیل نگرانی از این مساله تعلیق کرد که شاید از این تسلیحات در نقض حقوق بشر در درگیری غزه استفاده شده باشد.

این در حالی است که جان هیلی، وزیر دفاع انگلیس در گفت‌وگو با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر حمایت لندن از این رژیم تاکید کرد و گفت که این حمایت، بی چون و چراست اما اذعان داشت که وزیر جنگ دولت تل‌آویو، اخبار مربوط به تعلیق صادرات تسلیحاتی را «ناخوشایند» دانسته است.

گالانت گفت، به شدت بابت شنیدن این اخبار «مایوس»‌ شده و همچنین از زمان بندی این اخبار در پی کشته شدن اسرای صهیونیست انتقاد کرد.

به نوشته روزنامه استاندارد، وزیر دفاع انگلیس همچنین گفت، تصمیم لندن در تعلیق صادرات یکسری از تسلیحات «باعث تضعیف امنیت اسرائیل نمی‌شود.»

وی همچنین اعلام کرد، به گالانت درباره تعلیق صادرات یکسری از اقلام تسلیحاتی پیش از اعلام خبر اطلاع داده بود.

وزیر دفاع انگلیس همچنین خاطرنشان کرد: «همانطور که پیش از انتشار این خبر به گالانت اطلاع رسانی کرده بودم، ما وظیقه داریم تا از قانون پیروی کنیم اما این رویه بر تعهد ما در حمایت از اسرائیل تزلزلی ایجاد نمی‌کند.»

با این حال، هیلی گفت که گالانت این تماس را «ناخوشایند» دانسته بود.

انگلیس در میان تعدادی از متحدان دیرینه رژیم صهیونیستی است که دولت‌ آن در پی فشار داخلی، تحت فشار فزاینده‌ای برای توقف صادرات تسلیحاتی خود به اراضی اشغالی است.

پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط دولت انگلیس که بلافاصله پس از پیروزی قاطع حزب کارگر در انتخابات این کشور در ماه ژوئیه انجام شد، دولت لندن به این نتیجه رسید که رژیم صهیونیستی «احتمالا» در حال نقض قوانین بین‌المللی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha