• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403061307875
  • خبرنگار : 71299

رئیس هیئت بوکس استان ایلام:

فعالیت بیش از ۱۰۰۰ بوکسور سازمان یافته ایلامی/ نیازمند همراهی اسپانسر هستیم 

فعالیت بیش از ۱۰۰۰ بوکسور سازمان یافته ایلامی/ نیازمند همراهی اسپانسر هستیم 

ایسنا/ایلام رئیس هیئت بوکس استان ایلام گفت: از نهادهای بسیاری ما درخواست کمک برای اسپانسری داشته‌ایم ولی متاسفانه آن‌ها درخواست ما را رد کردند و متاسفانه تا کنون همکاری خاصی با این هیئت و رشته بوکس تا کنون وجود نداشته است. 

علی رستمی با حضور در ایسنا اظهار کرد: در سال‌های گذشته بوکس در استان ایلام تضعیف شده بود به طوری که تعداد بیمه شده‌های این رشته ورزشی کمتر از ۱۰۰ نفر بود به همین دلیل در این ایام بیشتر توجه هیئت، بر روی دوره‌های آموزشی بوده. 
رئیس هیئت بوکس استان ایلام گفت: رشته بوکس یک رشته پایه و المپیکی است و سعی کردیم برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای تقویت این رشته ورزشی در استان داشته باشیم. 
رستمی استقبال از بوکس را بسیار مطلوب اعلام کرد و افزود: متأسفانه فعالیت بانوان در این رشته ورزشی ممنوع است و در سال‌های اخیر نیز رایزنی‌ها برای حضور بانوان در این رشته ورزشی بسیار بیشتر شده است، همچنین یک لباس بسیار مناسب و پوشیده نیز برای خانم‌ها در نظر گرفته شده است. موافقت با حضور بانوان در این رشته ورزشی می‌تواند مانع از فعالیت آن‌ها به طور زیرزمینی در این رشته ورزشی شود. جالب این است که رشته‌های رزمی برای بانوان تماماً فعال است. بی‌شک استعدادهای فراوانی در استان ایلام و کشور وجود دارند که می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند بر خلاف تصورها رشته بوکس یک رشته ورزشی خشن نیست و اگر بانوان بخواهند فعالیت کنند زینت آنها حفظ خواهد شد.

رئیس هیئت بوکس استان ایلام با اشاره به اینکه کلاس‌های بوکس در برخی روستاها نیز فعال شده است، تصریح کرد: در شهر ایلام حدود ۸ الی ۱۰ باشگاه بوکس به صورت خصوصی در حال فعالیت هستند، همچنین سالن دولتی بوکس در مجموعه قلاویزان شهر ایلام نیز فعال است.

عضو شورای راهبردی فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران گفت: سالن واقع شده در قلاویزان شهر ایلام یک سالن مناسب برای برگزاری مسابقات بوکس نیست و شاید بتوان گفت در حد یک سالن برای تمرین ورزشکاران باشد. همچنین این سالن راه‌های دسترسی مناسبی ندارد و یکی از انتقادهای والدین نیز همین موضوع است. سالن بوکس باید سقف بلندی داشته باشد و برای تماشاگران نیز یک جایگاه مناسب در نظر گرفته شود تا شور و هیجان به ورزشکاران منتقل شود. یکی از دغدغه‌های اصلی هیئت بوکس استان ایلام همین سالن بوکس است.
رستمی ادامه داد: از لحاظ تعداد برگزاری دوره‌های آموزشی به جرات می‌توانم بگویم که جز استان برتر کشور بوده‌ایم، در دوره فعالیت بنده در هیئت ۴ دوره مربیگری درجه ۳، دو دوره داوری درجه ۳، یک دوره داوری درجه ۲ و یک دوره مربیگری درجه ۲ به میزبانی هیئت بوکس استان ایلام برگزار شد. این دوره‌ها با حضور مدرسان نمونه کشوری و بین‌المللی برگزار شدند، حقیقتا توجه و همراهی دکتر حسینی رئیس فدراسیون بوکس کشور نیز در برگزاری کلاس‌های داوری و مربیگری قابل تقدیر است.


رئیس هیئت بوکس استان ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نفر بیمه شده در این رشته ورزشی فعال هستند، گفت: از سال ۱۳۹۶ تاکنون بیش از ۴۰ کلاس بوکس در سطح استان ایلام فعال شده است.
رستمی تأکید کرد: برای اولین بار در تاریخ بوکس استان ایلام، ابوالفضل صالحی از دهلران توانست مدال برنز جوانان را کسب کند که ایشان در شهریور ماه امسال نیز در اردوی تیم ملی حضور پیدا می‌کند.
وی از فعال بودن هیئت بوکس در ۹ شهرستان استان ایلام خبر داد و گفت: بدره، چوار و سیروان در این رشته فعال نیستند. چوار و سیروان به طور مقطعی فعالیت داشته‌اند که برای آنها از شهر ایلام مربی اعزام می‌شد و این کمی کار را سخت می‌کرد در حال حاضر حدود ۸۰ مربی در سطح استان فعال است.
رئیس هیئت بوکس استان ایلام ادامه داد: تمرکز ما این است که استعدادهای رده پایه را کشف و به آنها انگیزه و آموزش داده شود. برای این کار چند مربی به عنوان استعدادیاب معرفی شدند همچنین در فضای مجازی نیز به طور مکرر فراخوان‌هایی برای جذب استعدادها منتشر شده است. 
وی گفت: بودجه هیئت بیشتر از اداره ورزش استان تامین می‌شود و در سال گذشته نیز وضعیت مطلوبی داشته‌ایم ولی متاسفانه در سال‌های قبل از آن توجه چندانی به مسئله بودجه رشته بوکس وجود نداشت از لحاظ اسپانسری نیز متاسفانه همکاری خاصی با این هیئت و رشته بوکس تا کنون وجود نداشته است از نهادهای بسیاری ما درخواست کمک برای اسپانسری داشته‌ایم ولی متاسفانه آن‌ها درخواست ما را رد کردند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha