• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061307856
  • خبرنگار : 71588

گزارش استانداری قدس اشغالی درخصوص جنایت‌های صهیونیست‌ها در ماه اوت

گزارش استانداری قدس اشغالی درخصوص جنایت‌های صهیونیست‌ها در ماه اوت

استانداری قدس گزارش‌هایی را درخصوص جنایت‌های رژیم صهیونیستی در شهر قدس طی ماه اوت سال ۲۰۲۴ منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، بخش روابط عمومی و رسانه‌ای استانداری قدس در گزارش خود درخصوص جنایت‌های رژیم صهیونیستی در شهر قدس طی ماه اوت سال جاری میلادی از شهادت سه تن در این استان و افزایش تجاوزات شهرک‌نشینان صهیونیست و افراط گرایان یهودی علیه فلسطینیان به‌ویژه ساکنان قدس درسایه طفره‌روی پلیس رژیم اشغالگر از بازداشت آنها خبر داد.

براساس گزارش النشره، در این گزارش همچنین آمده است کابینه رژیم صهیونیستی عامدانه بر اقدامات نژادپرستانه و جنایتکارانه شهرک‌نشینان صهیونیست و یهودیان افراطی سرپوش می‌گذارد تا یک شبکه ایمنی را برای محافظت از این متجاوزان فراهم کند، زیرا آنها ابزاری قدرتمند برای سیاست افراطی اشغالگران جهت اجرای اهداف خود و تحقق آن‌ها هستند.

طبق این گزارش، طی ماه اوت حدود ۱۵ مورد حمله شهرک‌نشینان رصد شده که از میان آنها سه تجاوز مربوط به آزار و اذیت بدنی است؛ همچنین حدود چهار تن از اهالی شهر قدس درنتیجه اصابت گلوله جنگی و مشقی و نیز ضرب و شتم توسط اشغالگران زخمی شده و چندین تن نیز به دلیل استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شده‌اند.

استانداری قدس همچنین در گزارش خود آورده است طی ماه اوت یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی ادامه داشته و آنها به‌طور واضح و آشکار اقدام به هتک حرمت این مسجد کردند به ‌طوریکه ۷۷۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست و ۳۲۸۶ تن نیز تحت عنوان «گردشگر» به مسجد الاقصی تحت حمایت و حفاظت شدید پلیس رژیم اشغالگر یورش بردند.

رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۳ به شهرک‌نشین‌ها اجازه می‌دهد به بهانه‌های مختلف به مسجد الاقصی یورش ببرند، این در حالی است که مرکز اوقاف اسلامی شهر قدس وابسته به وزارت اوقاف اردن به عنوان متولی امور این مسجد، چنین یورش‌هایی را محکوم و رد کرده است.

بخش روابط عمومی و رسانه‌ای استانداری قدس در گزارش خود تاکید کرد خطرناک‌ترین تحول در ماه اوت، تلاش برای تحمیل واقعیت سیاسی جدید از طریق یورش‌های مکرر وزرای صهیونیست و اعضای کنست بود به‌طوریکه ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از تصمیم خود برای ساخت کنیسه‌ای در داخل مسجد الاقصی و اجرای سیاستی برای اجازه دادن به یهودیان جهت انجام مراسم تلمودی در این مسجد خبر داد.

طبق این گزارش، طی ماه اوت همچنین بیش از ۷۸ مورد بازداشت در سرتاسر مناطق شهر قدس از جمله هفت کودک و پنج زن ثبت شده و تعداد عملیات تخریب در قدس به ۴۴ مورد رسیده است که ۶ عملیات تخریب مربوط به تخریب اجباری توسط خود اهالی قدس بوده، ۳۳ عملیات تخریب توسط تجهیزات اشغالگران و همچنین پنج عملیات تخریب با بولدوزر انجام شده است.

پیشتر نیز استانداری قدس نسبت به خطر اقدامات رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی هویت این شهر اشغالی هشدار داده بود.

«بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اخیرا در اظهاراتی تازه و خطرناک گفته بود «به زودی کنیسه‌ای برای یهودیان در داخل مسجدالاقصی می‌سازد»؛ اظهاراتی که موجی از واکنش‌ها را در سراسر جهان و به ویژه از سوی کشورهای مسلمان به دنبال داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha