• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071108862
  • خبرنگار : 71496

هشدار خطیب مسجدالاقصی درباره اجرای طرح‌های یهودی‌سازی در اطراف مسجدالاقصی

هشدار خطیب مسجدالاقصی درباره اجرای طرح‌های یهودی‌سازی در اطراف مسجدالاقصی

رئیس کمیته عالی اسلامی قدس و خطیب مسجدالاقصی درباره اقدام رژیم صهیونیستی در نصب یک بالابر برقی در صحن البراق اظهار کرد که این اقدام بخشی از یک طرح بزرگ یهودی‌سازی برای محاصره مسجد الاقصی با پروژه‌های یهودی‌سازی است.

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی به تازگی شروع به نصب و راه‌اندازی یک بالابر برقی در صحن البراق کرده تا محله «حاره الشرف» را که پیش از این یهودی‌سازی شده و به «حاره الیهود» تغییر نام یافته، به صحن البراق متصل کرده و یورش‌های شهرک‌نشین‌ها به مسجدالاقصی را تسهیل کند.

«عکرمه صبری» رئیس کمیته عالی اسلامی قدس و خطیب مسجدالاقصی در این رابطه گفت: نصب بالابر برقی در صحن البراق بخشی از یک طرح بزرگ یهودی‌سازی برای محاصره مسجدالاقصی با پروژه‌های یهودی‌سازی است.

صبری گفت: رژیم اشغالگر مدعی است که این بالابر برای تسهیل ورود شهرک‌نشین‌های سالخورده و کم‌توان به مسجد الاقصی است و در حال آماده‌سازی منطقه جهت احداث ترن هوایی است.

 به گزارش خبرگزاری «شهاب نیوز»، رئیس کمیته عالی اسلامی قدس تاکید کرد: نصب بالابر برقی در البراق در واقع از یک سو تعرض به اوقاف اسلامی است چراکه زمین آن متعلق به اوقاف اسلامی است و از سوی دیگر تعرض به مسجدالاقصی است زیرا این بالابر به دیوار البراق نصب خواهد شد و این دیوار هم بخشی از مسجدالاقصی است.

 خطیب مسجد الاقصی در ادامه هشدار داد: رژیم اشغالگر بر سرعت کار افزوده تا کار نصب و راه‌اندازی آن را پیش از اعیاد توراتی در اوایل اکتبر به پایان برساند و اجرای این پروژه موجب افزایش تعداد شهرک‌نشین‌هایی می‌شود که به مسجدالاقصی و صحن‌های آن یورش می‌آورند.

او افشا کرد: ترن هوایی که رژیم اشغالگر در حال فراهم کردن مقدمات آن است، از کوه الطور در شرق آغاز شده و از کنار مسجدالاقصی می‌گذرد و به دیوار البراق در غرب می‌رسد و به این شکل شرق و غرب قدس را به هم متصل می‌کند و این از جمله یک طرح یهودی‌سازی کامل برای شهر قدس است.

صبری همچنین هشدار داد: پیامدهای این پروژه‌ها در وهله اول تغییر ویژگی‌های مسجدالاقصی و به طور کلی قدس را هدف قرار داده و این پروژه‌ها در مرحله بعدی با هدف تثبیت حضور مقامات رژیم صهیونیستی به عنوان «صاحب‌اختیاران» در قدس اجرا می‌شود.

این مسوول فلسطینی با اشاره به اینکه شهرداری رژیم اشغالگر سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفت به طرح احداث بالابر برقی مجوز بدهد، موضعگیری رسمی فلسطین در برابر طرح‌های شهرک‌سازی و یهودی‌سازی در مسجدالاقصی را مورد تردید قرار داد و با اشاره به موضعگیری ضعیف نهادهای رسمی گفت: موضعگیری فلسطین تنها اعتراض و مخالفت شفاهی است.

خطیب مسجدالاقصی گفت: تحصن‌کنندگان در مسجدالاقصی مدت‌ها است در معرض سرکوب و تعقیب نیروهای اشغالگر قرار می‌گیرند تا با تلاش‌های آنها برای مقابله با یورش‌های شهرک‌نشین‌ها و تعرض‌های اشغالگران به مسجد مقابله شود اما با وجود این اقدامات آنها حضور و نقش مهمی در دفاع از مسجدالاقصی دارند.

او در پایان نیز هوشیاری بیشتر برای حمایت از مسجدالاقصی را به خصوص در آستانه اعیاد یهودی‌ها و یورش‌های گسترده شهرک‌نشین‌ها به مسجد الاقصی خواستار شد و نسبت به یورش‌های آنها در اعیاد توراتی پیش‌رو که از سوم اکتبر آغاز شده و تا ۲۴ این ماه ادامه دارد، هشدار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha