• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403061307847
  • خبرنگار : 71505

مخالفت شورایی‌ها با انحلال شرکت یادمان سازه

مخالفت شورایی‌ها با انحلال شرکت یادمان سازه

لایحه «انحلال شرکت یادمان سازه» امروز در شورای شهر تهران بررسی شد و موفق به کسب حدنصاب آرای موافق نشد.

به گزارش ایسنا، در جریان دویست و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران بررسی لایحه شهرداری تهران درخصوص انحلال شرکت یادمان سازه در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت و در همین راستا برخی از اعضای شورای شهر تهران و همچنین معاونان شهردار تهران درباره لایحه انحلال شرکت یادمان سازه شهرداری تهران به بیان نظرات خود پرداختند.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در مخالفت با انحلال شرکت یادمان سازه شهرداری تهران گفت: این شرکت در سالهای گذشته مسئولیت نگهداشت برج میلاد را برعهده داشته است و با انحلال آن مشخص نیست که وضعیت نگهداشت برج میلاد چه خواهد شد؟

وی همچنین با انتقاد از انتصاب پیمانکار نرم‌افزار سامانه شهرزاد به عنوان مدیر عامل فاوا، تصریح کرد: در روزهای اخیر شاهد برخی از انتصابات در مجموعه شهرداری تهران بوده‌ایم که این انتصابات مورد انتقاد هستند؛ به عنوان مثال می‌توان به برکناری شهریار افندی‌زاده از سازمان حمل و نقل ترافیک اشاره کرد که یکی از افراد کارآمد و متخصص در این حوزه محسوب می‌شود.

تشکری هاشمی  در ادامه  از اعضای شورای شهر تهران خواست نسبت به لایحه انحلال شرکت یادمان سازه شهرداری تهران رای منفی بدهند.

واگذاری مسئولیت‌های شرکت یادمان سازه به سازمان فنی عمرانی شهرداری تهران

در ادامه محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به عنوان یکی از موافقین انحلال شرکت یادمان سازه گفت: ما نسبت به تشکیل سازمان فناوری‌های نوین رای داده‌ایم.

وی تاکید کرد: با انحلال شرکت یادمان سازه هیچ کاری بر روی زمین نخواهد ماند و در واقع تمام مسئولیت‌های شرکت یادمان سازه به سازمان فنی عمرانی شهرداری تهران واگذار شده است.

احمد صادقی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز به عنوان یکی از موافقین انحلال شرکت یادمان سازه شهرداری تهران گفت: اگر چه بنده نیز نسبت به فعالیت سازمان فاوا انتقاداتی داشته و دارم،  اما در جلسه امروز باید به لایحه انحلال شرکت یادمان سازه دقت کنیم و آن را مد نظر قرار بدهیم.

شهرداری تهران به دنبال نصب نیمکت‌های جلبکی

مجید باقری معاون شهردار تهران نیز در جریان دفاع از سازمان فناوری‌های نوین و اساسنامه آن گفت: اساسنامه این شرکت در وزارت کشور به تایید رسیده است.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان قصد دارد نیمکت‌های جلبکی نصب کند که به اندازه ۴ درخت اکسیژن تولید می‌کند.

وی همچنین به وظایف دو مجموعه سازمان فناوری‌ و فاوا گفت‌: هیچ کدام از این سازمان‌ها تداخل ماموریتی ندارند.

وی همچنین با اشاره به برخی از مشکلات ایجاد شده برای شرکت یادمان سازه در سالهای گذشته گفت: این مجموعه در سنوات گذشته با بدهی‌های مالیاتی سنگینی روبرو بود و همانطور که گفته شده مسئولیت‌های این مجموعه به حوزه فنی عمرانی شهرداری تهران سپرده شده است.

علی اصغر قائمی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در واکنش به صحبت‌های باقری درباره نصب نیمکت‌های جلبکی در پایتخت گفت‌: از آقای باقری در این زمینه تشکر می‌کنم و امیدوارم نیمکت جلبکی که گفتند محقق شود.

وی همچنین با انتقاد از تغییر نام سامانه تهران من و نامگذاری سامانه‌ای تحت عنوان شهرزاد، گفت: جالب است که نام چای را بر سامانه شهرداری گذاشته‌اند.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بار دیگر در پشت تریبون تاکید کرد هیچ اساسنامه‌ای درخصوص سازمان فناوری از سوی وزارت کشور تایید و ابلاغ نشده است.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز با اشاره به اهمیت برج میلاد گفت: این بنای با ارزش با دانش فنی و مهندسین و متخصصین داخلی ساخته شده است و به همین جهت نگهداشت آن نیز بسیار مهم است.

وی در خصوص انحلال شرکت یادمان سازه گفت: بهتر نبود که شهرداری تهران یکی دیگر از شرکت‌های خود را برای انحلال به شورا معرفی می‌کرد؟

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه بنده در مسافرت بودم اما به جهت اهمیت داشتن جلسه امروز مسافرت خود را لغو و در جلسه حاضر شدم گفت: موضوع مهم این است که ما در بحث نوآوری در مجموعه شهرداری تهران عقب‌ماندگی‌هایی را داریم.

وی همچنین گفت که در بحث حریق ساختمان‌ها ۹۵ درصد از تجهیزات توسط بخش خصوصی بومی‌سازی شده است.

آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران به عنوان یکی از موافقین لایحه انحلال شرکت یادمان سازه گفت: در حال حاضر بحث نگهداشت پل‌ها که پیش از این توسط شرکت یادمان سازه انجام می‌شد، به یکی از سازمان‌های فنی عمرانی سپرده شده و هیچ مشکلی در بحث نگهداشت پل‌ها نیست .

وی اضافه کرد: ما باید از سرمایه‌های شهر حمایت کنیم و به همین جهت بنده پیشنهاد دادم معاونتی مستقل در مجموعه شهرداری تهران در قالب معاونت نگهداشت سرمایه شهر تشکیل شود.

وی تاکید کرد: همچنین آقای حق‌بین معاون فنی عمرانی شهرداری تهران پیشنهادی داده است که در هر معاونتی در شهرداری تهران اداره کلی برای نگهداشت پل‌ها، ابنیه‌ها و ... ایجاد شود.

آقامیری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸ سنسور روی برج میلاد جهت نگهداشت و موضوع لرزه‌ ثبت شده است گفت: باید تعداد این سنسورها به صد عدد برسد هر چند که این ۸ سنسور نیز کاربرد اولیه را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت برج میلاد گفت: برج میلاد به عنوان یکی از برج‌های جهانی محسوب می‌شود و بحث نگهداشت آن بسیار مهم است.

به گزارش ایسنا، در ادامه جلسه مهدی چمران رئیس شرای شهر تهران اقدام به رای‌گیری از اعضای شورا در انحلال شرکت یادمان سازه کرد که در نهایت این لایحه با ۱۰ رای موافق و ۱۰ رای مخالف ،  به تصویب اعضای شورای شهر تهران نرسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha