• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403061307817
  • خبرنگار : 50225

/یادداشت/

نابسامانی ورودی‌های شهر اهواز؛ وعده‌هایی که محقق نشده‌اند

نابسامانی ورودی‌های شهر اهواز؛ وعده‌هایی که محقق نشده‌اند

ایسنا/خوزستان ورودی هر شهر، ویترین نمایش هویـت شهر و ارزش‌های آن است اما سال‌ها است که به نظر می‌رسد ورودی‌های کلانشهر اهواز به حال خود رها شده‌اند.

اولین نشانه هویت و فرهنگ هر شهر ورودی آن است که هر کسی با ورود به شهر و با دیدن منظر آن، برداشت اول و آخر خود را می‌کند و جذب یا دل‌زده می‌شود.

وقتی از اهواز صحبت می‌شود همه یاد رودخانه کارون و نخیلات آن می‌افتند؛ خوزستان به دلیل وجود اقوام مختلف از جمله عرب‌ها و بختیاری‌ها به دیار نخل و بلوط معروف است و از طرف دیگر پایتخت دفاع مقدس در کشور است و هر کسی وارد شهر اهواز به عنوان مرکز خوزستان می‌شود انتظار دیدن نمادهای مرتبط با فرهنگ و تاریخ آن را دارد اما در واقعیت هر کسی با ورود به شهر تنها نارسایی‌های خدمات‌رسانی، وجود نخاله، ذبح دام، شخم زدن شهر به بهانه پروژه‌های عمرانی، سد معبر و ... را می‌بیند.

به گزارش ایسنا، اهواز هفت ورودی دارد؛ مسیرهای اندیمشک، شیبان، کوت عبدالله، حمیدیه و خرمشهر برخی از این ورودی‌ها هستند و همه در شرایط نامناسبی قرار دارند به گونه‌ای که هر کسی وارد شهر می‌شود احساس می‌کند وارد یک روستای دورافتاده محروم شده نه کلانشهری با این همه منابع و ثروت.

با ورود به اهواز وانت بارهایی دیده می‌شوند که از میوه و خرما و ماهی گرفته تا کفش و اسباب بازی و ... می‌فروشند. این وانت بارها تا وسط جاده آمده و راه را بسته‌اند و با ایجاد ترافیک بقیه خودروها به کندی مسیر را طی می‌کنند.

کپرهای دست‌فروشی هم کنار جاده‌ها کم نیستند. صحنه‌هایی مانند فروش دام زنده و ذبح دام در معابر جلوی چشم رهگذران هم در چند ورودی اهواز دیده می‌شود. از طرف دیگر تجمع نخاله‌های ساختمانی، آیلندهای خاکی و نبود فضای سبز هم چهره ناپسندی به ورودی‌ها داده است.

با آغاز به کار دوره ششم شورای شهر اهواز و وعده‌های اعضا در خصوص ساماندهی ورودی‌ها، امید می‌رفت این معضل تا حدودی رفع شود اما نه تنها این مشکل حل نشده است بلکه مسئولان شهرداری حتی حاضر به پاسخگویی در این زمینه نیستند.

سال ۹۷ بود که منصور کتانباف شهردار وقت، از ساماندهی ورودی اهواز از مسیرهای خرمشهر، شیبان و حمیدیه در همان سال خبر داد.

شهریورماه سال ۱۴۰۱ هدایت‌الله زارع‌زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری از آغاز مطالعات و طراحی بهسازی چهار ورودی شهر اهواز در مدت کوتاه خبر داد. بنا به گفته وی قرار بود مطالعات بهسازی چهار ورودی از هفت ورودی شهر انجام شود؛ این ورودی‌ها شامل ورودی اندیمشک در شمال، ورودی از سمت حمیدیه در غرب، ورودی از سمت خرمشهر از پل نورد تا سه راه خرمشهر در جنوب و ورودی از سمت ماهشهر در شرق اهواز بودند.

زارع‌زاده در این خصوص بیان کرده بود: زمان اجرای این پروژه مطالعاتی هشت ماه است و عملیات اجرایی بهسازی این ورودی‌های اهواز در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

آذرماه همان سال حجت‌الله زارع‌زاده عضو شورای شهر اهواز هم از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی برای سامان‌دهی ورودی‌های شهر خبر داده و گفته بود: از حدود یک ماه پیش مطالعات این سامان‌دهی آغاز شده و کار ادامه دارد.

وی گفته بود: اهواز پنج ورودی اصلی دارد که شامل ورودی از ماهشهر، مسجدسلیمان، اندیمشک، خرمشهر و حمیدیه هستند و برنامه‌ریزی شده است در این مرحله حداقل دو ورودی سامان‌دهی شوند.

زارع‌زاده با اشاره به اینکه پروژه‌هایی که از محل عوارض آلایندگی تامین اعتبار شده‌اند حداکثر در مدت یک سال باید به بهره‌برداری برسند، بیان کرده بود: به محض پایان مطالعات، اجرای سامان‌دهی حداقل دو ورودی شهر آغاز خواهد شد.

رضا امینی شهردار اهواز نیز خردادماه سال ۱۴۰۲، گفت: امیدواریم با تحقق اعتبارات و اجرای طرح‌های پیش‌بینی شده، امسال کار در یکی دو ورودی محقق شود.

با وجود وعده‌های شهرداری و شورای اهواز در خصوص ساماندهی ورودی‌های اهواز اما عملا چند سال است که این وعده‌ها در حد حرف و شعار باقی مانده‌اند و کاری آغاز نشده است.

بعد از این همه قول و وعده، نه تنها ظاهرا کاری انجام نشده بلکه مسئولان شهرداری در این زمینه توضیحی نداده‌اند و این سوال در ذهن شهروندان باقی است که این بی‌تفاوتی تا کی نسبت به مسائل و مشکلات شهری به ویژه ورودی‌های این کلانشهر ادامه دارد؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۰۰:۳۰

سلام والله ما مردم اهواز بیشتر از همه از این معضل ناراحت هستیم ورودی از سمت شوشتر افتضاح میباشد تا زیر پل شیبانی دستفروش ها غوغا می‌کنند لطفا رسیدگی کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۰۳:۵۹

باسلام اهواز که یه دهان بزرگی شده از به طرف که نگاه کنی وسط شهر که از دستفروشاپر شده بخصوص خیابان سیروس که نگو نه آدم می‌تونه رد بشه نه ماشین هارا بیا از خیابان سیروس که رد بشی وبا یک دستفروش که حرف بزنی یک ثانیه بات دعوا می‌کنه ای چه شهریه واقعا چه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۰۴:۰۲

جاده ساحلی که نگو فقط قلیون فروش شده یعنی واقعاً نمیتونن اونا رو جم کنن اونا از قلیون فروشان رشوه میگیرن بخدا خودم شنیدم میگی نه برو بپرس

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۰۴:۰۵

آسفالت جاده ساحلی از خیابان جنت بگیر تا استان همش خرابه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۰۹:۳۲

بله حرف شما کاملا درسته

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۰۹:۴۱

از بی لیاقت و بی کفایت شهر اهواز

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۰۹:۵۰

با سلام خدمت مردم شریف ایران و خوزستان آقا ما مشکل ورودی ها داریم .مشکل فضای سبز .پیاده رو.آسفالت .پارک. جادههای بین استانی . وووووو

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۰۹:۵۵

مسافرین از ورودی شهر به زیبای آن شهر پی می‌برند حالا آیا ورودی شهر اهواز نمایانگر زیبای اهواز است

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۰:۰۰

ورودی اهواز ازسمت کوت عبدالله مخصوصا کوت نواصر افتضاحه باید بری تا حجم بدبختی وزشتی رو ببینی،جدیدا یادگرفتن که قرارگاه خاتم خراب میکنه نمیشه شهرداري درست کنه وهمینطور میمونه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۰:۳۹

خوزستان مرحوم و محروم

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۱:۵۸

حق اهواز این نیست خواهش میکنم

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۴:۳۶

متاسفانه مسولین شهرفقط شعارمیدن وگرنه خبری ازتحولات وعمران وآبادانی شهرمشاهده نمی شود.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۴:۵۳

هیچ کس احساس مسولیت نمیکند اهواز مانند خرابه های جنگی شده هرکسی برای خودش جاده ها رو و پیاده رو ها را اشغال میکن

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۵:۲۳

ورودی شهر دست مافیا افتاده و هر قسمت آن خرید و فروش می‌شود و کسی نمی‌تواند بدون اجازه مافیا بساط بکند .

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۵:۳۶

خداپدرومادرتان رابیامرزدکه متن به این زیبایی وواقعیت های این شهرکه مرکزاستان است رابیان کردید واقعادست شمارامبفشارم و درود برشرف شما میفرستم♥️🌹🤝👏👏

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۴ ۱۸:۵۶

مشکلات شهر اهواز ۱.فاضلاب۲ .آب مصرفی و شرب۳.ورودی های شهر ۴.آسفالت و جدول بندی خیابانها۵.دست فروش ها خصوصا در بارارهای اصلی ۶ .میوه فروش های محلی در کیان و پردیس و عامری

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۵ ۰۰:۴۷

.وقتی مسئولین شهر فقط به فکر منافع خودشون هستند انتظار بیشتر از این از شهروند نمیشه داشت.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۰۰:۵۳

ورودی ها سنگ فرش طلا هم بگین. هر کی بیاد تو شهر می‌فهمه چه اوضاع داغونی داریم . نه هوای درست نه خیابانهای درست نه محل. تفریح درست . مترو که خاطره شد . فاضلاب اهواز که دیگه کم کم داره از تو خونه ها میزنه بیرون

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۱۰:۴۹

نظرات زیاد هست بنظر من همفکری و دلسوزی اهل هر منطقه باعث آبادی آن منطقه میشه دست در دست همدیگه میشه اونجا رو آباد کرد البته با پشتبانی مسئولین دلسوز و جهادی از خودم شروع میکنم میتونم ایده های خوبی بدم و اون ایده رو نظر سنجی و برسی بشه و اقدام به عمل

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۷ ۱۸:۵۴

خواهش میکنم یه فکری بحال فضا سبز و درختکاری در اهواز بکنید مردم واقعا نمیتونن نفس بکشن خیلی سخته ادم نفسش میگیره ،این مسئولین چکار میکنن خوابن دیگه وقتشه بیدار شن اون دنیا اینا جواب پس میدن